logo
Apulum
Anul 100. Un fapt divers în comemorări publicitare
Andrei ILENI
760 vizualizari
Anul 100. Un fapt divers în comemorări publicitare

Competenţele dintre comemorări (sau opinii) sunt surse de competiţie: critice şi imaginative, dar mereu opozabile, prin opinie. Nu există opinii comemorative. Doar competiţie în care opiniile sunt comparate.

Opinia mea e o sursă de indiferenţă, când se ciocnesc ideile dintr-o opinie publicitară:

Tusea fumătorului sănătos la comemorare;

Noaptea (deschisă) a muzeelor în care s-a închis istoria;

Electrica şi furnizarea luminii pe întuneric;

Spumă de ras (şi pe cap) şi partenerii.co;

Copii, relativ sănătoşi, care nu ştiu că basmele sunt reale;

Basmele existenţei prin partid. Invers, nu;

Doi plus alţii, prin votul pe listele euro-parlamentare care va "centenaura" discursul naţional;

Diferenţa între protocoale (nu dintre!) şi potcoavele desculţilor prin memorie;

Protocoalele dintre instituţii, separate constituţional. Unite prin comemorarea din fişa postului ideologic;

Protocoalele dintre noi şi ei, şi cremă de pantofi. Dintre seismele culorilor de pe un drapel unic;

Introspecţii în staţia de aşteptare pe trotuarul opus. Unde nimeni nu este opozabil - dar se destăinuie, publicitar;

Femei şi gânduri amăgitoare;

Nimic!

Instalatori şi istorici în manualul gospodarului din bucătăria (naţionalistă) unde se prăjeşte indiferenţa;

Fapte şi gripele porcine - aviare - africano-asumate. Prin genetică, politică din laboratorul naţional unde comemorarea este "ştiinţă" publicitară;

Fibrilaţie guvernamentală. Febră în şosetele Cenuşăresei - de unde vine viitorul, mai sus de genunchii memoriei.

Mai sus e nicidecum o năzuinţă;

Tâmpenii televizate cu/fără audienţă;

Noaptea porţilor deschise de paznicul naţiunii;

Diferenţele dintr-un reper eşuat;

Amintiri în eprubetă;

Suntem înecaţi în vasele necomunicante;

Ardem. Ne fumăm istoria şi facem publicitate naţională;

11.400 lei costă închirierea unui apartament în Piaţa Unirii din Alba Iulia pentru trei zile de privelişte centenară;

Ediţia "centenară" de la Mc Donald's s-a dublat;

Ciocolata cu perfuzie de rom este tricoloră: "senzaţii tari, de Centenar"!

Etc.

Tăcerea e utopică. Fără publicitate se pierde memoria istoriei.

Opiniile (sau comemorarea, în grup naţional) nu sunt definitive. Publicitatea, poate. Când "sacrifici" 100 de ani pentru o opinie, precis există un furt în paguba gândului din memoria colectivă dintr-un fapt divers.





comentarii
0 comentarii

Din aceeasi categorie
sevis

Garanta

Vacanta Eurotrip
espressor
sport
info
Licitatie publica

accentmedia