logo
Anul 100. Un fapt divers în comemorări publicitare
Andrei ILENI
481 vizualizari
Anul 100. Un fapt divers în comemorări publicitare

Competenţele dintre comemorări (sau opinii) sunt surse de competiţie: critice şi imaginative, dar mereu opozabile, prin opinie. Nu există opinii comemorative. Doar competiţie în care opiniile sunt comparate.

Opinia mea e o sursă de indiferenţă, când se ciocnesc ideile dintr-o opinie publicitară:

Tusea fumătorului sănătos la comemorare;

Noaptea (deschisă) a muzeelor în care s-a închis istoria;

Electrica şi furnizarea luminii pe întuneric;

Spumă de ras (şi pe cap) şi partenerii.co;

Copii, relativ sănătoşi, care nu ştiu că basmele sunt reale;

Basmele existenţei prin partid. Invers, nu;

Doi plus alţii, prin votul pe listele euro-parlamentare care va "centenaura" discursul naţional;

Diferenţa între protocoale (nu dintre!) şi potcoavele desculţilor prin memorie;

Protocoalele dintre instituţii, separate constituţional. Unite prin comemorarea din fişa postului ideologic;

Protocoalele dintre noi şi ei, şi cremă de pantofi. Dintre seismele culorilor de pe un drapel unic;

Introspecţii în staţia de aşteptare pe trotuarul opus. Unde nimeni nu este opozabil - dar se destăinuie, publicitar;

Femei şi gânduri amăgitoare;

Nimic!

Instalatori şi istorici în manualul gospodarului din bucătăria (naţionalistă) unde se prăjeşte indiferenţa;

Fapte şi gripele porcine - aviare - africano-asumate. Prin genetică, politică din laboratorul naţional unde comemorarea este "ştiinţă" publicitară;

Fibrilaţie guvernamentală. Febră în şosetele Cenuşăresei - de unde vine viitorul, mai sus de genunchii memoriei.

Mai sus e nicidecum o năzuinţă;

Tâmpenii televizate cu/fără audienţă;

Noaptea porţilor deschise de paznicul naţiunii;

Diferenţele dintr-un reper eşuat;

Amintiri în eprubetă;

Suntem înecaţi în vasele necomunicante;

Ardem. Ne fumăm istoria şi facem publicitate naţională;

11.400 lei costă închirierea unui apartament în Piaţa Unirii din Alba Iulia pentru trei zile de privelişte centenară;

Ediţia "centenară" de la Mc Donald's s-a dublat;

Ciocolata cu perfuzie de rom este tricoloră: "senzaţii tari, de Centenar"!

Etc.

Tăcerea e utopică. Fără publicitate se pierde memoria istoriei.

Opiniile (sau comemorarea, în grup naţional) nu sunt definitive. Publicitatea, poate. Când "sacrifici" 100 de ani pentru o opinie, precis există un furt în paguba gândului din memoria colectivă dintr-un fapt divers.





comentarii
0 comentarii

Din aceeasi categorie
sevis

tdc sibiu

traistuta culturala

Vacanta Eurotrip
espressor
sport
info
filarmonica
brukenthal
Licitatie publica

accentmedia