Tribuna
ACTUALIZARE: Patru studenţi de la Inginerie acuză profesorii că îi discriminează: „Considerați că suntem o generație mult inferior intelectuală!". Facultatea: „Au dovedit o pregătire mediocră în domeniul temelor abordate”
Andra MARINESCU
6281 vizualizari
ACTUALIZARE: Patru studenţi de la Inginerie acuză profesorii că îi discriminează: „Considerați că suntem o generație mult inferior intelectuală!
© Arhiva TRIBUNA
Patru studenţi ai Facultăţii de Inginerie din cadrul Universităţii "Lucian Blaga" din Sibiu au transmis presei o scrisoare prin care îşi manifestă nemulţumirea faţă de unele cadre didactice şi faţă de actul de învăţământ. În textul lor, povestesc despre un fel de "discriminare" şi despre "abuzuri".



"Vă scriu legat de piedicile întâmpinate de patru studenți în Universitatea din Sibiu, Facultatea de Inginerie, și totodată despre "suportul" primit în cadrul acestei Univesități. Mi-ar plăcea să mă fac auzit în rândul tinerilor, deoarece sunt convins că astfel de abuzuri se întâmplă și în alte Univesitati şi licee din România", scrie Lucian Avrămoiu în mailul transmis redacţiei noastre, în cursul zilei de joi.
În scrisoare se prezintă felul cum sunt trataţi, în opinia semnatarilor, studenţii care vin din Sud, dar şi despre felul în care se poartă profesorii cu ei, aducând chiar şi câteva nume ale cadrelor didactice.
În finalul textului, studenţii îi îndeamnă pe tinerii care se gândesc să vină la ULBS să se gândească de mai multe ori înainte de a face acest pas.
Potrivit unor surse neoficiale, cele două fete şi cei doi băieţi care semnează scrisoare ar forma cupluri.
"Ele au picat un examen la Master şi au avut posibilitatea de a-l da în sesiunea de restanțe. Nu s-au prezentat! Au avut, apoi, posibilitatea de a se prezenta la reexaminare. Nu au venit! Au venit apoi la a treia încercare și au picat. Au scris doar ce știau ele, nu au scris despre subiectul cerut. Probabil băieții au fost supărați că iubitele lor nu au trecut examenul și au zis să își manifeste public nemulțumirea", spun unele surse neoficiale.

Conform aceloraşi surse, profesoara acuzată că discriminează studenţii din Sud îşi are originile chiar din acea zonă.

Unul dintre semnatarii scrisorii au transmis, redacției noastre, o replică, spunând că nu este vorba de niciun cuplu și nici nu a fost vorba de un examen la care să nu se fi prezentat colegele.

„Din surse oficiale vă spun eu că nu formează nimeni niciun cuplu și că nu a fost niciun examen programat la care să nu se prezinte colegele mele. Vă rog să verificați la secretariat programarea examenelor și o să vedeți că a fost programat un singur  examen, o singură dată, iar colegele s-au prezentat la el”, ne-a scris Lucian Avrămoiu.

Am solicitat şi un punct de vedere al ULBS, ce va fi transmis în scurt timp, potrivit conducerii instituţiei.


Redăm mai jos conţinutul integral al scrisorii:


"Scrisoare despre discriminarea studenților din cadrul Universității Lucian Blaga din Sibiu

Mă numesc Avrămoiu Lucian, și vă scriu în numele meu și al colegiilor, Pană Sebastian, Ispas Andreea și Ciurea Mihaela. Toți patru am absolvit la Universitatea de Stat din Pitești la programul de licență “Rețele și Software de telecomunicații”, si împreună am decis să venim la Universitatea 'Lucian Blaga' din Sibiu – Facultatea de Ingierie cu speranța de a ne dezvolta din punct de vedere educațional la programul de masterat Aplicații Avansate în Ingineriea Electrică. Am venit aici entuziaști în speranța că vom avea oportunitatea să ne îmbunătațim cunoştinţele în domeniu, dar și să ne dezvoltăm pe plan personal, acumulând cunoștințe din experiența profesorilor. Am întâlnit profesori plăcuți precum: Mihu P. Ioan, Lizeta Popescu, Bocuț Sebastian și nu în cele din urmă Pascu Adrian. Entuziasmul s-a terminat însă repede când am început să ne simțim marginalizați de restul profesorilor, aici dorind să menționez pe prof. Maria Vințan, care deseori folosea la cursuri expresia “Voi patru sunteți de la Pitesti, nu mai are rost să vă întreb pe voi”, urmată de prof. Vințan Lucian și chiar de Mihai Bogdan care adesea au pus accentul pe faptul că absolvisem în altă parte și noi nu merităm să fim studenți aici. Ar trebui oare să existe astfel de forme de “discriminare”!? Mai trebuie să suportăm noi, studenții din România, astfel de discrepanțe între bunul simț și umilire!?
Am participat de două ori cu programul de mobilitate Erasmus +, în Izmir și în Praga, însă doar la Facultatea din Sibiu am întâlnit profesori care să se lege de locul unde ai terminat facultatea, care să nu fie obiectivi și transparenți ca de exemplu în corectarea lucrărilor de la examene, care să facă o atât de mare discriminare doar din simplu fapt că ești din Vâlcea sau Pitești. Este inadmisibil pentru un cadru universitar, plătit din munca părinților noștri, ca la locul de muncă să nu fie obiectiv și să facă favoritisme după bunul plac. Cât să mai suportăm noi ca și studenți în România aceste lucruri? În Erasmus toți profesori pe care i-am întâlnit, erau foarte apropiați și prietenoși cu mine, mă salutau “Hey What's up, brother?”, băteau palma cu mine și după ore ieșeam că și prieteni să mâncăm sau să povestim, însă cadrele didactice din Sibiu sunt cu nasul pe sus, pline de ego, se cred atât de deștepți iar noi studenții suntem văzuți ca niște „reduși intelectuali” în ochii lor, ei nerealizând că au pierdut pasul cu actualitatea și că nu se mai pot adapta după cerințele și interesele studentului de a învăța. Mai mult, suntem luați și priviți de sus de anumiți profesori precum prof. Vințan Lucian care mie personal mi-a spus “Nu te-ai pus cu cine trebuie, băiete”, “O să am eu grijă de tine”, “O să vezi tu ce îți fac” asta pe lângă jignirile devenite deja normale din partea dânsului, acest lucru întâmplându-se după ce i-am luat apararea colegei mele Ispas Andreea, pe care, acesta nu a trecut-o la examenul Simularea și Optimizarea Sistemelor de Calcul, motivând că nu a scris pe subiect, insultând-o și umilind-o în fața clasei, eu susținând că nici eu nu am scris pe subiect însă pe mine m-ați trecut. Cum vom reacționa la aceste abuzuri dacă nu ne protejăm unii pe alții? Unde sunt transparența și obiectivitatea acestor cadre didactice care se mândresc atât de mult ca și cum ei ar fi inventat totul. La orele de curs, prof. Vințan Lucian se mândrea cu cine este el și câte titluri a obținut de-a lungul carierei mai mult decât ne învăța ceva, neonorând toate orele de curs motivând că are diverse întruniri, calitatea cursurilor fiind deplorabilă, primind 300 de pagini de învățat pe de rost exact cum sunt scrise în carte, probabil și cartea la rândul ei tradusă pe Google. Unde este modestia? Unde să ne mai simțim bine și să fim apreciați? Pe lângă faptul că metodele de predare sunt de o calitate atât de inferioară celor din vestul Europei, aceștia mai vin și cu cărți în limba engleză pe care trebuie să le traducem pentru a primi o notă la laborator, programul nostru de studii fiind doar în limba română. Ce suntem acum și traducători!? Mai menționez pe prof. Vințan Maria, care, spre deosebire de prof. Vințan Lucian, aceasta este mai diplomată și ne-a făcut să ne simțim ca niște oameni fără inteligență într-o formă mai subtilă.

Prof. Vințan Lucian, membru titular al Academiei de Științe Tehnice din România, la simpla întrebare adresată de către o colegă: “Când este programat examenul domnule profesor?” îi raspunde: “Da’ ce sunt eu, secretara voastră?”. Să nu mai menționez de limbajul nediplomat asupra celor două colege în fața tuturor. Faptul că nu sunteți în stare să purtați o discuţie cu un student de la egal la egal atunci când acesta încearcă să vă spună părerea pune multe semne de întrebare, atitudinea arogantă și discrepanța la adresa noastră se văd în modul nostru de exprimare din sala de curs, unde ne este frică să greșim și unde suntem sancționați și umiliți dacă greșim. Dar ce suntem noi, niște marionete să ne dresați? În curând toți tinerii de valoare și cu principii în viață vor pleca în locuri unde sunt apreciați și susținuți să riște și să gresească.

Stimați profesori, voi contribuiți la stricarea sistemului educațional din România, voi trebuie să vă adaptați și să vă schimbați modul de predare în funcție de tinerii inteligenți pe care încă îi mai are țara, care cât de curând or să plece din cauza voastră, aveți funcții de conducere și țineți cu dinții de ele, iar când vă cerem ajutorul ne izbim de un zid.

Domnule prof. Vințan Lucian, mai aveți mult de umblat prin Europa să luați ca și exemplu calitatea învățământului de acolo și totodata mai aveți de lucrat la bunul simț. Vă respect munca pe care ați depus-o de a lungul anilor domnule Vințan Lucian, însă este nevoie de o schimbare în sistem, oameni integri care să ia act de nevoile studentului și care să se adapteze la un mediu de dezvoltare stabil. Vă doresc multă baftă în cariera dumneavoastră, iar ca un sfat de la un umil student, pe viitor să nu mai faceți studenții să se simtă ca ultimii oameni, că noi ca și studenți nu suntem niște pacienți, ci suntem o speranță pentru viitorul acestei țări.

Ne considerați că suntem o generație “mult inferior intelectuală” generației voastre, de ce nu ne educați dacă asta credeți? Sunteți convinși că sunteți mult mai “dotați intelectual” decât noi, dar nu cumva fiecare părinte vrea ca copilul său să fie mai bun decat el? Dacă vreți să lăsați un loc mai bun pe această planetă decât l-ați găsti educați-ne și susțineți-ne, nu ne mai umiliți în public, subjugați și tăiați aripile. Aduceți mereu în discuție clișeul “pe vremea noastră”, faceți referire cumva la aceeași perioadă când rasismul și discriminarea erau normale? Când violența verbală cât și fizică în familie era o parte a acesteia? Noi, generaţia milenară, vrem să facem lucrurile altfel față de cum erau impuse de societate “pe vremea voastră” ca fiind normale.

Am fost plăcut surprins de domnul profesor Adrian Pascu, care acesta mi-a spus pe nume, m-a ascultat și m-a tratat de la egal la egal când am discutat cu dânsul. Avem o generație atât de inteligentă, creativă, entuziastă, o generatie care nu mai este învățată să lucreze și să învețe pentru un examen din frică și fără plăcere. O generație care dorește să pună întrebări, o generație care a stat în fața blocului cu lacrimi în ochi asteptând părinții de la muncă și asta motivându-ne să reușim, o generație care s-a săturat de mediocritate, o generație sănătoasă de care nu vă veți mai putea atinge pentru că va pleca dacă acest stil continuă.

În final, la prezentarea lucrării de disertație, cele două colege nu au intrat în examenul final deoarce acest cadru didactic atât de mândru de sine, prof. Vințan Lucian, a transmis către secretariatul Universității că el NU VREA să mai susțină examenul de restanțe, astfel colegele mele nu au putut să intre în examenul de disertație. Să nu mai subliniez faptul că acest examen împreună cu restanța trebuiau să fie programate cu mult înaintea perioadei de susținere a disertației.
La secretariatul facultății, împreună cu conducerea acesteia, reprezentată de prof. Volovici Daniel, colegele mele au avut parte doar de idiotismul “veniți mâine să vorbiți cu X” sau “nu se poate”, firește nu au găsit comprehensiune din partea nimănui, mai mult, una dintre secretare le-a spus că îi este frică de domnul prof. Vințan Lucian și nu poate face nimic ce l-ar nemulțumi pe acesta (ex: programarea examenelor și restanțelor pentru programul de masterat în timp util).

Eu, împreună cu colegul meu Pană Sebastian, la prezentarea lucrării de disertație, am avut și lucrări practice, eu o aplicație Android pentru iluminatul inteligent al casei, deoarece sunt freelancer și cu dezvoltarea de aplicatii Android mă ocup, având în prezent peste 50 de aplicații android cu un număr total ce depașește trei milioane de descărcări în magazin play, profesorii din comisie Vințan Maria, Mihai Bogdan și Panu Mihai, susținând că nu am facut eu aplicația android și că nu e nimic inteligent în lucrarea mea. Am lucrat la proiectul de disertație cel mai mult la Universitatea din Praga, unde pe lângă aceasta am avut și cursuri la care am obținut rezultate foarte bune, într-o țară străină, însă pentru nivelul Universității din Sibiu aceste rezultate nu sunt suficient de “inteligente”.

Colegul meu Pană Sebastian a prezentat proiectarea propriei rețele CATV, el fiind antreprenor și având în prezent un număr de peste 3.000 de abonați pentru rețeaua sa de distribuție, însă profesorii au considerat că “nu este nimic scris de el și totul e copiat și nu are nimic proiectat”, menționând faptul că între ei vorbeau “Sunt de la Pitești”. Cum este posibil? Studenții cu realizări bune pe plan profesional, aducând ceva nou, sunt luați în derâdere însă colegii din Sibiu, care au prezentat ce fac la locul de muncă au primit note mult mai mari.

Spun toate acestea ca și o răbufnire la tot ce se întâmplă aici și fiind cu totul dezgustat de modul în care suntem noi tratați ca și studenți atât de către conducerea facultății, secretariat dar mai ales de către unii profesori. Sunt cu totul dezamăgit de acest sistem nefuncțional, în loc să promovăm tinerii inteligenți și să îi susținem, ținem unii profesori și după “pensionare” în Universitate.

Ca și sfat pentru urmatoarele generații de tineri inteligenți și viitori studenți... Vă sfătuiesc să vă gândiți de două ori înainte să alegeți Universitatea 'Lucian Blaga' din Sibiu și de trei ori dacă vreți să faceți studiile în România, viitorul vostru este doar în mâinile voastre.

Semnat de: Avrămoiu Lucian, Pană Sebastian, Ispas Andreea, Ciurea Mihaela"

 

Răspunsul conducerii Facultății de Inginerie

 

În fața acuzațiilor, conducerea Facultății de Inginerie a transmis că afirmațiile sunt „calomnioase”, iar lucrările de dizertație prezentate „au dovedit o pregătire mediocră în domeniul temelor abordate, dovedind faptul că nu au înțeles suficient de bine aspecte fundamentale referitoare la acestea”.

„Am luat act cu indignare de insultele și afirmațiile calomnioase pe care semnatarii Scrisorii despre discriminarea studenților din cadrul Universității Lucian Blaga din Sibiu le-au adus facultății noastre și le consideră nefondate, tendențioase și rău intenționate. Toate faptele relatate nu au nicio acoperire în realitate. Cadrele didactice aduse în discuție sunt cadre didactice de bună, foarte bună sau chiar excepțională calitate didactică și științifică, probate în mod incontestabil, prin realizări profesionale demonstrabile, la nivel național și internațional. De altfel, evaluările studenților, vreme de ani buni, demonstrează cu prisosință aprecierea de care se bucură respectivele cadre didactice în fața acestora. Activitatea didactică în cadrul  Facultății de Inginerie este reglementată prin documente publice, disponibile on-line la adresa: https://www.ulbsibiu.ro/ro/informatii-publice/, respectiv https://www.ulbsibiu.ro/ro/despre/organizare/regulamente-de-organizare-si-functionare/”, au transmis reprezentanții Facultății de Inginerie.

Potrivit documentului citat, transmis de conducerea Facultății, semnatarii scrisorii au susținut examenele „în deplin acord cu reglementările în vigoare”.

„Menționăm că cele două studente, semnatare ale acestui document, au avut la începutul anului universitar curent o restanță la una din disciplinele studiate în anul anterior de studiu (anul I de studiu). În acord cu reglementările în vigoare, ele aveau dreptul să susțină examen la această disciplină, în anul universitar curent, la data, ora și sala programate oficial de Secretariatul General al facultății, în sesiunile de examene programate în acest an universitar. Cele două studente s-au prezentat doar la ultima din cele trei date posibile de susținere a acestui examen. Astfel, la data de 27.06.a.c., dl. prof. univ. dr. Lucian Vințan a avut examen, în calitate de cadru didactic titular al disciplinei „Simularea si optimizarea sistemelor de calcul”. Studentele Ispas Andreea și Ciurea Mihaela, participante la examen, au elaborat lucrări scrise fără absolut nicio legătură cu subiectele examenului. În consecință, acestea nu au promovat respectivul examen. Pentru că nu au promovat examenul au făcut, fiecare dintre ele, o cerere către conducerea facultății, prin care solicitau dreptul la o nouă re-examinare. Cererile au fost respinse, conform deciziei Consiliului Facultății, care a stabilit că studenții din anii terminali mai pot beneficia de o nouă re-examinare doar în sesiunea de toamnă. Trebuie precizat că nu cadrul didactic decide pe cine primește la examen, data susținerii examenului, sau numărul de participări la examene. Toate aceste informații pot fi aflate de la Secretariatul General al facultății”, se mai arată în documentul transmis ca reacție la scrisoarea studenților.

Legat de afirmațiile referitoare la examenul de disertație susținut de absolvenții Pană Sebastian și Avrămoiu Lucian, reprezentanții Facultății precizează: „Comisia de examinare a luat în considerare exclusiv lucrarea scrisă, modul de prezentare, precum și modul în care candidații au răspuns întrebărilor referitoare la proiect. Orice alte aspecte colaterale, spre exemplu faptul că unul dintre  absolvenți este „freelancer” care se ocupă cu aplicații Android, iar celălalt este antreprenor cu 3000 de abonați etc., nu au fost luate în considerare, fiind considerate irelevante în contextul dat. Cei doi candidați au dovedit o pregătire mediocră în domeniul temelor abordate, dovedind faptul că nu au înțeles suficient de bine aspecte fundamentale referitoare la acestea. Notele acordate au fost în perfectă corelație cu aspectele constatate de comisia de examinare”, a arătat conducerea Facultății de Inginerie.

Ce spune prof. Lucian Vințan

La rândul său, prof. Lucian Vințan, unul dintre profesorii la care fac referire studenții în scrisoare, a transmis un drept la replică pe care îl redăm în cele ce urmează:

"Subsemnatul prof. univ. dr. ing. Lucian Vințan, vă informez că am aflat, cu mâhnire și stupefacție, de “Scrisoarea despre discriminarea studenților din cadrul Universității Lucian Blaga din Sibiu”, semnată de Avrămoiu Lucian, Pană Sebastian, Ispas Andreea și Ciurea Mihaela.

Vă precizez, cu toată responsabilitatea că, în ceea ce mă privește, toate afirmațiile din această scrisoare reprezintă exclusiv minciuni, calomnii și insulte, informații false, fără nicio acoperire în realitate, fără nicio dovadă. Nu am făcut nicio discriminare în toată activitatea mea. (Colegii de an de studiu ai celor 4 semnatari, foști studenți la ora actuală, pot confirma afirmațiile mele anterioare.) În consecință, consider că scrisoare menționată încearcă să îmi afecteze prestigiul profesional și comportamentul integru, dovedite concret pe parcursul întregii mele vieți.

De altfel, imaginea mea, mediatizată suficient în presa sibiană (inclusiv de Dvs.), națională și internațională, a fost întotdeauna pozitivă, în acord cu realizările mele profesionale. Este prima dată când, prin intermediul publicației Dvs., se aduce atingere gravă demnității mele, prin publicarea unor insulte și calomnii nedovedite și, vă asigur, nedovedibile vreodată.

Probabil că aceste acuzații mincinoase au rezultat din faptul că, la data de 27.06.a.c., am avut un examen, în calitate de cadru didactic titular al disciplinei intitulate „Simularea si optimizarea sistemelor de calcul”. Studentele Ispas Andreea și Ciurea Mihaela, semnatare ale scrisorii citate și participante la acest examen (restanță pentru ele), au elaborat lucrări scrise fără absolut nicio legătură cu cerințele examenului (le pot pune la dispoziția oricui dorește). În consecință, acestea nu au promovat respectivul examen restanță (îmi amintesc că o altă studentă, aflată în aceeași situație cu ele la data respectivă, a promovat examenul restant, în urma unei lucrări scrise prin care a dovedit că a depus eforturi de învățare și înțelegere și că deține cunoștințe suficiente în domeniul vizat. Deci... se poate!).

Referitor la foștii studenți Avrămoiu și Pană, semnatari ai scrisorii, îmi amintesc că aceștia au promovat examenul la disciplina anterior menționată cu notele minime (5), în sesiunea februarie 2018, consecință a cunoștințelor precare în domeniu. Evident că la acest examen, ca de altfel la toate examenele aferente disciplinelor al căror titular am fost sau sunt în prezent, au existat și studenți care au obținut note maxime, de 10, dovedind o pregătire foarte bună în domeniul respectiv. Publicația Dvs. nu a fost interesată însă de opiniile altor studenți.

Revenind la scrisoare în cauză... ce poți răspunde unui text lipsit de bună-credință, de coerență logică, de rigoare, de disciplină intelectuală? Cum te poți apăra de “lăturile” unor persoane incompetente în a-mi judeca activitatea, care își permit să mă calomnieze grav – a se vedea, spre exemplu, afirmația falsă “probabil și cartea la rândul ei tradusă pe Google”? Un posibil răspuns la această infamie, indirect dar util, se poate găsi în lista mea de lucrări, publicată online la adresa http://webspace.ulbsibiu.ro/lucian.vintan/html/Lista.doc. Citez cu amărăciune, doar câteva dintre multiplele violări ale limbii române, demne de râsu’-plânsu’, venite din partea unor absolvenți de studii de licență agramați: „vă scriu în numele meu și al colegiilor”, “metodele de predare sunt de o calitate atât de inferioară”, „oameni integrii”, „ce l-ar nemulțumii pe acesta” etc.

Având în vedere considerațiile succinct expuse anterior, referitoare la nivelul de educație al semnatarilor, legat de sfatul pe care mi-l dă domnul Avrămoiu în scrisoare, anume că “pe viitor să nu mai faceți studenții să se simtă ca ultimii oameni”, sunt convins că această senzație de adâncă simțire interioară, psihanalizabilă de altfel în „paradigma” “simț enorm și văz monstruos”, nu mi se datorează.

Cum pot eu răspunde la o enormitate precum că nu aș fi fost obiectiv în corectarea lucrărilor de examen, când, până acum, în 28 de ani de carieră universitară, nu am avut niciun reproș în acest sens? Nici măcar de la foștii studenți Avrămoiu și Pană, notați cu 5 la examenul din februarie 2018, susținut la disciplina pe care am predat-o. Ce pot eu răspunde la acuzația, imposibil de dovedit, pentru simplul motiv că este falsă, că aș fi transmis Secretariatului facultății că nu doresc să mai susțin examenul de restanță? (Evident că nu am făcut așa ceva. Activitățile de examinare se planifică în conformitate cu regulamentele aflate în vigoare).

În particular, vă aduc la cunoștință faptul lesne verificabil că, la toate evaluările instituționale făcute de studenții noștri cadrelor didactice, de-a lungul anilor, am obținut numai medii foarte bune. Mai mult, am primit, la propunerea studenților din cadrul universității în care activez (Universitatea “L. Blaga” din Sibiu), Premiul “Profesor Bologna”, acordat de “Alianța Națională a Organizațiilor Studențești din România” (ANOSR), profesorilor universitari care au contribuit în mod esențial, în opinia studenților, la progresul învățământului superior românesc și la alinierea acestuia la standardele academice ale Uniunii Europene (V. textul Diplomei la http://webspace.ulbsibiu.ro/lucian.vintan/html/PBL.jpg). În aceste condiții, oare este credibilă afirmația din scrisoare, anume: “calitatea cursurilor fiind deplorabilă”? Cum se corelează această afirmație cu opiniile pozitive, deseori entuziaste, ale studenților înregistrate, arhivate, de mai bine de zece ani? Am la dispoziție zeci de dovezi scrise în acest sens (sic!), pe care le pot pune la dispoziția oricui. Dar cu argumentele pe care le voi prezenta în continuare?

Vă mărturisesc că este prima dată în cariera mea universitară când mi se aduc asemenea acuzații. Sunt un cadru didactic apreciat de studenți, de comunitatea științifică națională și internațională, care și-a dedicat practic întreaga viață activităților didactice și științifice – v. detalii la adresa http://webspace.ulbsibiu.ro/lucian.vintan/html/. Vă prezint în continuare, doar câteva justificări în acest sens, ilustrate de câteva dintre realizările mele profesionale:

· Ales MEMBRU TITULAR al "ACADEMIEI DE ȘTIINȚE TEHNICE DIN ROMÂNIA", v. http://www.astr.ro/prof-univ-dr-ing-lucian-nicolae-vintan/. · PREMIUL "TUDOR TĂNĂSESCU" al ACADEMIEI ROMÂNE, decernat în decembrie 2005, pentru lucrarea intitulată "Simularea și optimizarea arhitecturilor de calcul în aplicații practice", v. http://www.acad.ro/premiileAR/liste/2003.pdf. · Titlul onorific de "Visiting Research Fellow" la Universitatea din Hertfordshire (UH), Marea Britanie, obținut în anul 2002; "I am pleased to confirm the title of Visiting Research Fellow. The title is intended to recognise your ongoing collaboration with our research activities." - Professor J. M. Senior, PhD, Dean of the Faculty of Engineering and Information Sciences, UH (April 2003) – v. http://webspace.ulbsibiu.ro/lucian.vintan/html/UH.pdf · Diploma Universității "Lucian Blaga" din Sibiu (ULBS) pentru "competență academică deosebită și servicii excepționale aduse" (1999, v. http://webspace.ulbsibiu.ro/lucian.vintan/html/D_1999.jpg) respectiv Diploma și Medalia ULBS (cu efigia "Lucian Blaga") pentru merite academice (2005, v. http://webspace.ulbsibiu.ro/lucian.vintan/html/D_2005.jpg). Diploma de excelență pentru activitatea stiințifică desfașurată în anul 2012 (http://webspace.ulbsibiu.ro/adrian.florea/html/images/Diploma_excelenta.jpg), Facultatea de inginerie, ULBS. „Diploma de excelență pentru activitatea științifică meritorie desfășurată în anul 2013”, Facultatea de inginerie, Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu, 19 decembrie 2013. Distincții analoage au mai fost obținute în anii 2015, 2016, 2018 etc. · Expert activ al Comisiei Europene în domeniul "Computing Systems" (din 2005-prezent). În această calitate am fost implicat în evaluarea și monitorizarea a zeci de proiecte europene de cercetare științifică. · Membru al juriului internațional, într-o companie de mare prestigiu (ex. Prof. Yale Patt sau Prof. Trevor Mudge - Eckert Mauchly Award), la Branch Prediction Championship 2011 organizat de compania INTEL în cadrul conferintei ISCA-2011 (cea mai prestigioasă conferință, la nivel mondial, în domeniul arhitecturii sistemelor de calcul)

· Diploma de excelență a Editurii Matrix Rom Bucuresti "ca recunoastere a contribuției aduse la dezvoltarea patrimoniului literar științific românesc.", februarie 2013

· Premiul “Profesor Bologna” (diploma si medalie), Alianța Națională a Organizațiilor Studențești din România (ANOSR), ASE Bucuresti, 10 mai 2014, v. http://webspace.ulbsibiu.ro/lucian.vintan/html/PB.jpg

· Diploma de excelență “in semn de pretuire pentru contributia adusa la dezvoltarea

domeniului de Calculatoare si tehnologia informatiei”, Universitatea Politehnica din București, Facultatea de Automatica si Calculatoare, 12.12.2014, v. http://webspace.ulbsibiu.ro/lucian.vintan/html/pub.jpg

· Implementări în microprocesoare comerciale de mare performanță (milioane de exemplare!) ale ideii de predictor neuronal de branch-uri - Oracle Sparc T4-4 (2011), AMD Bulldozer (2011), AMD Piledriver (2012), AMD Bobcat/Jaguar (2014), Samsung Exynos M1 (2016), AMD Zen (2016/2017) și AMD Ryzen (2017), IBM z14 (2017) etc, concept introdus de subsemnat în premieră mondială în anul 1999 (Conferința IJCNN, Washington DC), cu peste 100 de citări internaționale: v. http://webspace.ulbsibiu.ro/lucian.vintan/html/Impact.docx.

· International Doctoral Committee Member (profesori din Olanda, Franța, Spania și

România), Delft University of Technology (Technische Universiteit Delft), The Netherlands (Noiembrie 2018).

· În anul 2001 am creat, în premieră, școala de știința calculatoarelor la nivel de doctorat în cadrul Universității “L. Blaga” din Sibiu, cu realizări de incontestabilă valoare la nivel național și internațional prin cei care, ulterior, au devenit doctori în acest domeniu.

Consider că afirmațiile calomnioase ale “scrisorii celor patru”, făcută publică de Dvs., sunt inacceptabile într-o societate civilizată. Dintre sutele de studenți și absolvenți cărora le-am fost dascăl devotat, începând cu anul 1991, acesta este singurul caz care m-a oripilat prin lipsa celor șapte ani de acasă și prin minciuni debitate fără discernământ, într-un mod incoerent, cu o agresivitate enormă, total nejustificată și nepermisă.

Este trist că un profesor universitar sibian, care a contribuit prin realizări incontestabile, concrete, verificabile în mod public, la dezvoltarea științei și tehnologiei informației, este terfelit în noroi în anumite publicații din presa sibiană, pe baza unor afirmații nefondate.

Totuși, cu gânduri bune,

Prof. univ. dr. ing. LUCIAN N. VINŢAN SIBIU Membru titular al Academiei de Ştiinţe Tehnice din România"





comentarii
6 comentarii

Hotii striga hotii. Cam asta este parerea mea in tot cazul asta. Cu toti profesorii mentionati in articol am facut cursuri si am sustinut examene. Imi vine greu sa cred ca s-au comportat asa, iar daca au facut-o probabil ca au avut motive foarte bine intemeiate fiind provocati de cei 4 . Nu le i-au apararea ptr ca fiind profesor nu trebuia sa se coboare la nivelul asta, dar cu siguranta adevarul e undeva la mijloc
Virgil
18.07.2019 15:00
Am terminat atat licenta, cat si masterul la Litere si Arte. Am avut profesori care veneau la cursuri o data pe an, nu pe semestru, pe an... cu mari pretentii. Alti profesori dau pe la cursuri o data la 2 luni. La Sibiu, invatamantul universitar e superficial si e un adevar ce se regaseste in toate facultatile din cadrul ULBS, nu doar la Litere, dar aici e cel mai grav. Nu poti da vina doar pe studenti ca sunt nepregatiti, profesorii ar trebui sa isi faca treaba in primul rand. E si asta un caz de coruptie pana la urma, incasezi salarii si nu prestezi.
absolvent
19.07.2019 10:16
Nu pot sa imi dau cu parerea despre actuala situatie pentru ca nu pot fi obiectiv, dar as vrea sa imi dau cu parerea despre profesorii despre care se vorbeste. In general consider ca facultatea de inginerie pe care am terminat-o nu mi-a adus prea multe beneficii sau prea multe acumulari tehnice pe care sa le folosesc in ceea ce fac acum. Poate se putea face mai mult si din partea mea si a profesorilor.
Profesorii despre care am cuvinte de lauda si care mi-au ramas in suflet, cei care chiar au vrut sa nu plecam din facultate asa cum am intrat....au fost cei care sunt mentionati in acest articol. Mai sunt cativa.....toti studentii ii stiu. Mai sunt cativa care trebuie sa plece....si pe aia ii stim.
Olteni....sibieni astea nu se vor termina niciodata. mici rautati vor fi mereu.....dar de discriminare din partea profesorilor de mai sus nu a fost vorba in cei cativa ani in care am lucrat (oltean fiind) cu acesti profesori sau cu altii
oltean
19.07.2019 10:21
Ciudat.Chiar toti patru studenti sa fie asa de tampiti si nici macar unu sa treaca examenele?.La Sibiu cand s-a pornit Universitatea cam 80% din cadre erau angajate pe pile, chiar daca unii erau bine pregatiti profesional.In paralel cu "cariera universitara" isi vedeau de firmele lor si ii treceau lejer pe studenti la examene.Pe studentii buni ii angajau la firmele lor si acestia invatau meserie(unii sant acum prin Europa,USA,Canada).Domnul Lucian Vintan si-a inceput cariera in IIRUC Bucuresti(Filiala Sibiu-Centrul de Calcul) unde era profesional foarte apreciat si apoi a avut o cariera de succes in domeniu.Dar dansul e o persoana "mai speciala" ar fi trebuit sa lucreze in cercetare, deoarece ca profesor se adreseaza unui numar restrans de studenti ,undeva la maxim 30% si atunci ce facem cu restul?.De aceea aceste "genii" ii inteleg mai greu de cei normali, iar ei traiesc in alte sfere. iar profesorii buni trebuie sa se coboare la nivelul studentului, ceea ce se intampla doar in universitatile mici(cu sub 10000 studenti).Daca mai ai si o sotie cu functie mare in Universitate atunci au un spate si mai tare, cum e cazul dansului.
ION
19.07.2019 12:37
"Considerați că suntem o generație mult inferior intelectuală!" adică "o generație mult inferioară intelectual". Sau gramatical.
Gr
19.07.2019 20:25
Da, sunteți niște studenți eminenți, viitorul Romaniei. Iată citate din srisoare...

Cât să mai suportăm noi ca și studenți în România aceste lucruri?
Cât să mai suportăm noi ca și studenți în România aceste lucruri?
însă cadrele didactice din Sibiu sunt cu nasul pe sus, pline de ego, se cred atât de deștepți (Cadrele didactice se cred deștepți ????)
și că nu se mai pot adapta după cerințele și interesele studentului de a învăța. (după ce???)
că metodele de predare sunt de o calitate atât de inferioară celor din vestul Europei,
să nu mai faceți studenții să se simtă ca ultimii oameni, că noi ca și studenți nu suntem niște pacienți,
Ca și sfat pentru urmatoarele generații de tineri inteligenți și viitori studenți.
21.07.2019 09:35
Din aceeasi categorie
sevis

marquardt

jidvei

fmct

Thyssenkrupp System Engineering GmbH

Enescu

Vacanta Eurotrip
espressor
paltinul
info
Covoare
turboclima
Licitatie publica

accentmedia