Tribuna
brukenthal museum
540 de biciclete cu computer de bord, parcări inteligente și sisteme de depanare pentru sibieni. Primăria licitează sistemul automat de biciclete în regim self-service
Sorana MAIER
1266 vizualizari
540 de biciclete cu computer de bord, parcări inteligente și sisteme de depanare pentru sibieni. Primăria licitează sistemul automat de biciclete în regim self-service

Primăria Sibiu a scos la licitație un proiect de realizare a unui sistem automat de închiriere biciclete în regim self-service, pentru care a alocat 10,6 milioane lei, bani ce vor proveni din fonduri europene.

Proiectul prevede achiziția a  540 de biciclete mecanice inteligente, opt triciclete pentru persoane vârstnice, patru triciclete persoane cu dizabilități, 42 de stații simple, două stații duble, 49 de terminale, 10 de stații depanare și 21 de parcări private pentru biciclete.

Sistemul va fi unul extrem de complex însă ușor de folosit și la îndemâna sibienilor. Stațiile de închirieri vor fi amplasate în zona stațiilor de autobuz și în zone intens circulate.

Proiectul prevede realizarea unei flote de biciclete inteligente cu computer de bord și modul inteligent de acces, prevăzute cu sisteme de siguranță și monitorizare permanentă GPS, acționate mecanic. Vor fi amplasate stații inteligente de andocare a flotei de biciclete în diferite puncte de interes ale orașului, terminale de închiriere a bicicletelor, care sa asigure o închiriere facilă, cu ajutorul modalităților electronice (aplicații mobile, portal, SMS, call-center, etc), precum și pe baza de smartcarduri. De asemenea, vor fi asigurate stații de depanare pentru reparații de urgență, un sistem sistem de management integrat, mentenanță, sistem de logistica, service și distribuție unitara a bicicletelor în stații, inclusiv a unui sistem de comunicații pentru operaționalizarea echipamentelor din teren.

„Proiectul de creare a unui sistem de bike-sharing prin integrarea cu alte proiecte de mobilitate promovate de municipalitate va determina o schimbare a paradigmei de transport, bicicleta putând astfel să devină o opțiune atractivă și o alternativă de deplasare complementară transportului public și datorită faptului că efectele asupra comportamentului de deplasare al locuitorilor vor fi efecte cumulate rezultate din creșterea atractivității și accesibilității tuturor modurilor de transport alternative: transport public, bicicletă și deplasări pietonale”, prevăd studiile de specialitate.

 

Echipamentele din proiect

 

Cele 540 de biciclete vor fi ergonomice, unisex și dintr-un material ușor.

„Bicicleta trebuie să fie ergonomică, unisex, construită dintr-un aliaj usor (de preferință aluminu) pentru usurința în utilizare, să fie prevăzută cu sistem de protecție împotriva furtului, să fie prevăzută conform normelor europene cu sisteme de frânare performante pe ambele roți, sistem de iluminat, angrenaj cu mai multe viteze de deplasare, potrivit Caietului de sarcini.

Tricicleta special adaptată pentru solutiile de bike sharing dedicată persoanelor în vârstă dispune de aceeași configurație tehnologică, dar cu stabilitate sporită datorată celor două roți din spate. Aceste tricicluri pot fi folosite atât de persoanele în vârstă cât si de persoanele care nu pot utiliza o bicicletă clasica.

Tricicletă pentru persoanele cu dizabilități dispune de stabilitate și siguranță sporită față de bicicleta clasică, scaun confortabil, suport pentru picioare, sistem de frânare și propulsie adaptată.

Computerul de bord al bicicletelor va avea un sistem autonom de alimentare cu energie și încărcare a bateriei proprii, sistem de localizare și comunicații utilizând tehnologiile GSM/GPRS, GPS și Wi-Fi, sistem integrat de poziționare pentru returnarea bicicletelor în stații virtuale în zone special amenajate fără stații de blocare fizice, sistem integrat de facilitare a închirierii directe cu ajutorul telefonului mobil, a codurilor QR, prin utilizarea de cartele inteligente contactless.

Stațiile de andocare analogice permit bicicletelor să fie parcate în perfectă siguranță și oferă un confort ridicat pentru închiriere și returnare. Preluarea și predarea bicicletelor în stații trebuie să se realizeze în mod facil prin acorarea sistemului de blocare al bicicletei de docul analogic.

Terminalul de închiriere trebuie să fie prevăzute cu ecrane tactile, soluție de plată cu card bancar, cititor de card „contact less”, sistem de iluminat, sisteme de siguranță și protecție antivandalizare.

Terminalul de stație servește ca interfață principală pentru clienți și oferă spațiu pentru a furniza informații statice și dinamice despre sistem și despre utilizare.

Datorită utilizării intensive a bicicletelor și a stațiilor de închiriat biciclete este necesară existența unei zone de service. Această zonă este special amenajată și echipată pentru a deservi reparația bicicletelor defecte, a stațiilor avariate și a tuturor elementelor componente ale sistemului de închiriat biciclete.

Echipamente consumabile ale sistemului sunt o parte din componentele unei biciclete cum ar fi: anvelope, șuruburi, cabluri de frână, tampoane de frâna etc.).

Stația de depanare oferă instrumente utile pentru bicicliști 24/24. Este compatibilă cu toate tipurile de biciclete și poate găzdui 2 biciclete simultan, fiind foarte ușor de folosit. Aceasta putând fi utilizată de toți bicicliștii, nu doar de utilizatorii sistemului de bike-sharing, mai arată Caietul de sarcini.

Stațiile de andocare inteligente permit bicicletelor să fie parcate în perfectă siguranță și oferă un confort ridicat pentru închiriere și returnare.

Stațile trebuie să emită la preluarea sau predarea bicicletelor o avertizare sonoră și luminoasă astfel încât utilizatorul să poată identifica mai ușor bicicleta care îi revine în momentul închirierii.

Cele 44 de stații vor fi amplasate pe următoarele străzi:

1 Alba Iulia 1

2 Alba Iulia 2

3 Alba Iulia 3

4 Colegiul Octavian Goga

5 Universitatea „Lucian Blaga”

6 Piața Unirii

7 Casa De Cultura Sibiu

8 Calea Dumbrăvii

9 Piața Aurel Vlaicu

10 Calea Dumbrăvii 2

11 Gradina Zoologica

12 Ludoș

13 Piața Sadu

14 Săcel

15 Parcul Ștrand 2

16 Maramureșului

17 E.A Bieltz

18 Zăvoi

19 Piața Cibin

20 Râului

21 Parcul Terezian

22 Măgheranului

23 Lacul Lui Binder

24 Piața Mica

25 Gara Sibiu

26 Hermann Oberth

27 Parcul Cetății

28 Pasajul Spitalului

29 Stadionul Municipal

30 Calea Cisnădiei

31 Școala „Nicolae Iorga”

32 Piața Rahovei

33 Mihai Viteazu

34 Hipodromului

35 General Vasile Milea

36 Moldoveanu

37 Piața Vasile Aaron

38 Parcul Lira

39 Compa

40 Calea Gușteritei

41 Reșita

42 P.I. Ceaikovski

43 Flacăra

44 Podului.

Sistem interconectat cu transportul public

 

Specialiștii estimează reducerea semnificativă a poluării, respectiv reducerea emisiilor cu 1,3% în primul an după finalizarea implementării proiectului.

Acest lucru va fi realizat atât prin implementarea sistemului de bike-sharing, cât si prin asigurarea unui transfer intermodal facil între modurile de transport nepoluante (bicicleta și mers pe jos) și transportul public, prin amplasarea stațiilor de bike-sharing în apropierea stațiilor de transport public și a zonelor intermodale.

„Pentru a promova conceptul de intermodalitate cu alte soluții de transport (i.e. transportul public), este de asemenea necesar ca sistemul de taxare (ticketing) implementat la nivelul sistemului de bikesharing să poată fi integrat cu sistemul de ticketing pentru transportul public, prin implementarea de cartele de acces (smartcarduri) care să poată fi utilizate atât pentru transportul public, cât și pentru închirierea de biciclete”, prevăd specificațiile tehnice.






comentarii
2 comentarii

Ma intreb daca tricicletele alea incap pe ceea ce primaria cu exagerata mandrie numeste piste de bicicleta. Vopseaua rosie, care reprezinta cam unica investitie in infrastructura, nu are cum sa faca din fasia aia amarata de carosabil o zona sigura pentru biciclisti, indiferent cate biciclete o sa cumparati. Sunt sigur ca majoritatea ati fost prin occident si ati vazut cum ar trebui sa arate o pista de biciclete, nu mai puneti cetatenii orasului in pericol doar pentru ca vreti sa va laudati cu pistele voastre de bicicleta.
2cents
21.11.2019 09:13
cam telenovela chestia cu biciclete
sa calculati dnilor din primarie la anul investitia,cistiguri si pierderi!
adi3
23.11.2019 10:58
Din aceeasi categorie
sevis

targul de craciun

Vacanta Eurotrip
espressor
paltinul
info
turboclima
Licitatie publica

accentmedia