Tribuna
4.000 de flori pentru un mesaj scris în Piața Huet
Liuba STARII
957 vizualizari
4.000 de flori pentru un mesaj scris în Piața Huet
© Cristi Fodor
În prima zi de școală, elevi, profesori și părinți au scris un mesaj uriaș din flori. Cu buchetele primite de la dascăli au realizat un aranjament floral prin care au vrut să atragă atenția asupra situației din sistemul de învățământ românesc.

”'S.O.S. Învățământul românesc' reprezintă un eveniment prin care se trage un semnal de alarmă asupra situației din sistemul de educație. Florile au fost donate de către cadrele didactice din mai multe școli sibiene, iar echipa 'Școlii Trimitoare' a strâns toate buchetele cu o cargo-bicicletă. La ora 17, în Piața Huet din Sibiu, elevi, profesori, părinți și voluntari ai 'Școlii Trimitoare' s-au strâns, alături de Oana Jurj, de la Asociația Antreprenorilor din Domeniul Floristic, pentru a transmite un mesaj pentru educație: 'S.O.S. EDU'. Bucuroși de a se juca cu atâtea flori, copiii au decorat Piața Huet. Pentru a înțelege de ce este nevoie de un S.O.S. pentru educație, copiii au fost întrebați dacă ei s-au schimbat în anii de când au început școala sau grădinița și dacă sunt câteva lucruri care nu le plac în aceste instituții. Majoritatea copiilor au avut de la una la cinci obiecții despre locurile unde învață. Au înțeles, astfel, că și sistemul trebuie să se schimbe odată cu ei și că trebuie să depunem eforturi pentru aceste schimbări", spune Paul Dărășteanu, fondatorul ONG-ului “Școala Trimitoare”.

Potrivit organizatorilor, la finalul evenimentului, organizatorii și-au mai adunat forțele pentru a mai da încă un rost florilor rămase după evenimentul din Piața Huet. Florile au pornit spre școala din Prislop, Rășinari, în Mărginimea Sibiului. Copiii de acolo au venit la cursuri pe o alee colorată: ”Cât de frumos e să te trezești dimineața, să te pregătești de școală, să te bucuri de razele soarelui cald de Septembrie, iar când ajungi la școală, să te întâmpine flori, multe flori, covoare de flori superbe!!! Minunile se întâmplă în fiecare zi! Trebuie doar să credem în ele!”, au scris învățătoarele școlii pe pagina de Facebook.

"Trebuie totuși să menționăm că în urma acțiunii cu flori au rămas și trei saci imenși cu deșeuri din plastic. Echipa 'Școlii Trimitoare' a sortat plasticul de celelalte resturi de la flori și l-a reciclat. Ne-am gândit, desigur, cât plastic este folosit an de an, doar în orașul Sibiu, dacă noi am lucrat doar cu o mică parte din florile de la zece școli", mai spune Paul Dărășteanu.

Zece obiective ale “Manifestului pentru învățământul românesc”

SOS-ul din flori a fost momentul de imagine al publicării ”Manifestului pentru învățământul românesc” și un bun prilej pentru copii de a lucra cu flori. Documentul este alcătuit din zece puncte: ”Educația trebuie percepută ca liant al societății, responsabilitate a tuturor, de la decidenți politici la mediul de afaceri, de la profesori la părinți și elevi. Fiecare trebuie să-și aducă aportul în acest domeniu strategic la nivel național, fără influențe ale diferitelor culori politice”; "Părintele rămâne factorul cel mai important în educația copiilor. În raport cu acesta, școala nu este un instrument de externalizare a educației propriului copil, ci un loc de întâlnire, o etapă firească, socială din viața copilului, la bază căreia stă buna colaborare între părinte, cadrul didactic, copil și instituția de învățământ"; "Pe principiul 'calitate, nu cantitate, reforma necesară la nivel de curriculum, de materii obligatorii și opționale, de manuale școlare trebuie să fie fondată pe studii vizavi de nevoile reale ale copiilor la nivel național (indiferent de mediul de proveniență), și nu pe decizii politice, influențe ale societății civile sau prin imitarea altor sisteme de educație"; "În contextul actual al circulației informației, școala devine mai puțin un canal de informare, cât un loc de întâlnire, între elevi, profesori și părinți, cu scopul de a dezvolta abilități practice ale copiilor, competențele lor sociale, totul prin experiențe proprii în contactul real cu natura, societatea și tot ce ne înconjoară”; "Se așteaptă de la cadrul didactic, ca factor specializat în educație al relației elev – părinte – profesor, să fie un bun și răbdător mediator, cu dragoste pentru copii, dar și cu o pregătire profesională în continuă formare, pentru a putea face față provocărilor contemporane. Dascălul ar trebui să își asume, din punct de vedere al moralității, rolul său de model în societate"; "Se așteaptă de la societate, mai ales de la decidenții politici, ca importanța personalului didcatic să fie recunoscută la adevărata ei valoare și ca remunerațiile cadrelor din învățământ să fie suficient de mari, pentru a atrage și mai mulți oameni de calitate, deopotrivă femei și bărbați, în domeniul educației"; "Fiindcă învățământul obligatoriu nu poate fi altfel decăt de masă, trebuie monitorizat ca numărul de elevi dintr-o clasă să nu depășească limita peste care învățarea nu mai poate fi eficientă și individualizată, deci și incluzivă, fără clase de elită sau discriminare etnică. În anumite cazuri, acest lucru presupune colaborarea mai multor cadre didcatice specializate la o clasă"; "Mediul în care are loc actul educațional este, de asemnea, un factor important pentru calitatea învățământului. Ar trebui ca școala, chiar și în cel mai izolat sat, să fie accesul oricărui copil la un mediu igienic, modern, cu tehnologii de ultimă oră și cu posibilități variate de învățare și recreere"; "În contextul în care opt ore de lucru sunt reglementate de lege ca normă întreagă la un loc de muncă, învățământul de stat trebuie să susțină un cadru educațional național, în mod independent sau prin colaborări, care să vină în completarea orelor de curs din prima parte a zilei și să ofere copiilor activități educative din afara ariei curriculare, adaptate la interesele celor mici. Posibilitatea servirii unei mese în acest interval de timp ar trebui susținută de către stat numai pentru copiii proveniți din familii fără posibilități materiale, pentru a evita risipa de alimente regăsită în alte programe naționale din trecut. Timpul rămas după orele de lucru ale adulților ar trebui să rămână exclusiv pentru relația părinți – copii, fără alte programe încărcate de activități sau teme"; "Considerăm că învățarea unei limbi străine încă din ciclul preșcolar și a cel puțin încă unei limbi în timpul școlii, la nivel conversațional avansat, dezvoltă capacitățile intelectuale ale oricărui copil și îi deschide acestuia 'ușa' către alte culturi”.

 






comentarii
1 comentarii

Ca copilă vreau și pe min să mă trimite Școla Trimitoare să ma fac florăreasă cu studii la poarta cimitirului. Carei adresa la școla cari ma trămete?
SAFTA copila
11.09.2019 16:22
Din aceeasi categorie
sevis

marquardt

Thyssenkrupp System Engineering GmbH

casino

CibinFEST

Lansare proiect Cod SMIS 126210

Profesional PN

Vacanta Eurotrip
espressor
paltinul
info
turboclima
Licitatie publica

accentmedia