Tribuna
WC-ul în curte, dar tableta pe bancă
Dragoş BAKO
737 vizualizari

Taman când ne ştergeam pe furiş cu mâneca o lacrimă vărsată de mila învăţământului românesc, ministrul Ecaterina Andronescu ne ucise pesimismul, înfigând în inima lui nişte veşti la a căror împlinire nici nu îndrăznim să visăm. Aflată la malul mării, la Constanţa, nu pentru vreo cură cu aerosoli, ci la sărbătorirea unui liceu din oraş, Ecaterina Andronescu a grăit atât pentru constănţeni, cât şi pentru restul suflării româneşti, vestind venirea unor vremuri cu totul şi cu totul digitale. Zice ministrul că slujbaşii din subordinea sa scriu de zor un proiect prin care elevii din România vor primi tablete, iar în clase vechile table pe care se scrie cu cretă vor fi înlocuite de unele inteligente. Te ia, aşa, un frison de îngrijorare când auzi că ditamai avalanşa de inteligenţă stă să se prăvale asupra noastră, să ne lumineze artificial, dându-ne străluciri periculoase. Anunţul Abramburicăi a conţinut şi un capitol argumentativ în cadrul căruia ni s-a explicat că a cam trecut vremea cretei şi a buretelui şi că, aflându-ne în era accesului facil la informaţie trebuie să ne adaptăm degetele şi eventual mintea la instrumentele moderne. Da, da, a trecut într-adevăr vremea cretei şi a buretelui, dar în acelaşi timp ar fi trebuit să treacă şi vremea privatelor din fundul curţii şcolii, vremea kilometrilor parcurşi prin pădure până la şcoală de copii din mediul rural ş.a.m.d. Or fi tabletele utile pentru accesarea noianului de informaţii pe care le revendică o curiozitate neastâmpărată, dar să nu uităm că tovărăşia îndelungată cu tableta are asupra celor mici (şi nu doar a lor) efecte nocive. Cu ajutorul tabletei poţi afla când şi cât a domnit Regele Soare, unde creşte arborele de cacao, dar poţi juca şi jocuri care cultivă violenţa, ca să nu mai vorbim de pericolul informaţiilor false, greu de gestionat corect de un copil. E foarte bine că cei din Ministerul Educaţiei vor să cumpere instrumente moderne cu bani europeni, dar n-ar fi rău să mai rezolve şi din neajunsurile acelea primare, cum ar fi lipsa personalului didactic bine pregătit, a siguranţei în şcoli, elaborarea unor manuale care să nu conţină o mulţime de prostii. Acum 40-50 de ani nu existau în şcolile din România nici tablete, nici table inteligente. Copiii de atunci nu erau mai inteligenţi decât cei de acum şi totuşi plecau de la şcoală cu un bagaj mult mai mare de cunoştinţe. Poate că asta se întâmpla şi pentru că nu existau tablete. E adevărat, trăim alte vremuri, ne împresoară tot felul de canale de informare, dar simpla cadorisire a elevilor cu câte o tabletă nu-i va scoate din prizonieratul acumulărilor haotice. Repet, nu e rău acest proiect, doar că iar s-a pus carul înaintea boilor, cum de altfel se întâmplă de multe ori, de prea multe ori în România. 





comentarii
0 comentarii

Din aceeasi categorie
sevis

marquardt

jidvei

fmct

Thyssenkrupp System Engineering GmbH

Enescu

Vacanta Eurotrip
espressor
paltinul
info
Covoare
turboclima
Licitatie publica

accentmedia