logo
spartan
Tinichigiul, specialist în Bacovia şi filologul, as în reparat caroserii
Dragoş BAKO
868 vizualizari

Învăţământul românesc şi-a spoit, încă o dată, faţa cu cerneală, în aşa fel încât să ne dăm seama că situaţia lui e albastră. Rezul­tatele examenului de Bacalaureat la nivel naţional au arătat, încă o dată, că se impune o testare dife­renţiată, în funcţie de profil şi tipul de liceu, teoretic sau tehnologic. E drept, în prezent există un fel de diferenţiere, dar e irelevantă, aşa că, fără niciun dubiu, examenul de Bacalaureat trebuie feliat cu sculele logice ale unei evaluări, care să ţină cont de ritmul în care au studiat absolvenţii. Până şi ministrul Educaţiei a sesizat nefirescul situaţiei, dând sfoară în ţară că-i musai să se schimbe foaia, să se treacă la BAC-ul diferenţiat. Nu trebuie să fii mare pedagog ori vreun fin observator al fenomenului ca să pricepi că nu-i poţi cere unui elev de la un liceu tehnologic, care a studiat mai degrabă materii ce se predau în atelier, să analizeze o poezie a lui George Bacovia, aşa cum o face un elev de la un liceu teoretic, de la o clasă de filologie, unde orele de limba română sunt mai multe şi mai concentrate.

Învăţământul românesc a tre­cut, în ultima vreme, prin tot felul de experimente puse în scenă de neaveniţi, plasaţi în funcţii de resorturi politice, iar de atâtea testări nocive Educaţia a ajuns piele şi os, se bâlbâie, e lipsită de vigoare şi are din ce în ce mai puţine tresăriri de performanţă. De la dezastrul din unele ma­nuale, până la bulibăşirea mate­riei şi a modalităţilor de evaluare, cei ce au diriguit prin acest sistem au izbutit să-l tâmpească, dar, mai mult, au reuşit să mutileze intelectual generaţii la rând. Se vorbeşte despre sim­plificarea metodelor de învăţare, dar, în realitate, se mizează pe memorarea mecanică, pe sără­cirea vocabularului, iar ca să aibă tortul ăsta şi o cireaşă întâlnim de multe ori o împletitură stranie de indulgenţă nătângă şi exigenţă nejustificată în evaluarea copiilor. Educaţia românească nu are o linie dreaptă, o viziune sănă­toasă, e ca un sac făcut din petice, în care contează, cu prioritate, volumul.

Vinovaţii de serviciu sunt elevii şi profesorii, dar se vorbeşte prea puţin despre faptul că aceştia doar urmează regulile, de multe ori absurde, impuse de Minister, organism condus succesiv de politicieni plantaţi acolo pe tot felul de criterii, mai puţin unele de competenţă. Nu putem avea tinichigii care să modeleze fine analize ale poeziei bacoviene şi nici filologi care să aducă la starea iniţială caroseria unei maşini boţite. Aceasta ar fi una dintre primele lecţii pe care cei ce păs­toresc sistemul de învăţământ ar trebui să o priceapă, dacă tot vor să păşim către o societate funcţională şi nu una bazată pe analfabeţi funcţionali.





comentarii
1 comentarii

Las, ca nu se omoara nimeni cu invatatul. Nu bac diferentiat la licee tehnologice ne trebuie, ci scoli de arte si meserii, nu clase la licee tehnologice, numai asa sa ne aflam in treaba...
11.07.2019 22:09
Din aceeasi categorie
sevis

marquardt

sounds

Vacanta Eurotrip
espressor
paltinul
info
Covoare
turboclima
artmania
Licitatie publica

accentmedia