logo
Promoţie de nerefuzat: cumperi un produs şi primeşti gratuit o ţeapă
Dragoş BAKO
1941 vizualizari

Aşa-zisele reduceri cu miros de slănină au fost aşezate în capcana, pe care s-a scris, cu litere de-o şchioapă, „Black Friday”. Din fericire pentru unii şi din păcate pentru alţii, memoria omului e scurtă, aşa că ţepele din „Vinerea neagră” de anul trecut au fost uitate, iar vânătorii de chilipiruri s-au încolonat regulamentar şi au pornit către magazinele ce-şi promovau compulsiv teoreticele reduceri. Alt „Black Friday”, aceeaşi poveste. Mulţi dintre comercianţi au umflat preţurile în ajun şi apoi le-au aplicat reduceri, care să atragă cohorta iubitorilor de promoţii. În realitate, mulţi au cumpărat la preţul obişnuit, cel de dinaintea manevrei de ridicare artificială a costului. Nu puţine au fost exemplele de asemenea practici date în vileag pe site-urile de socializare, de cumpărători care au urmărit evoluţia preţurilor, sesizând găinăriile comercianţilor. Am mai spus-o, „Black Friday” e un instrument de marketing importat şi, în scurt timp, a reuşit să manipuleze la vrac floarea cumpărătorilor români. Nu doar comercianţii de la noi se joacă de-a reducerile după ce au crescut artificial preţurile, ci şi cei din ţările în care găselniţa asta are ştate vechi. Diferenţa dintre ţepele de la noi şi cele de la ei e că pe dincolo lumea s-a mai prins care-i şmenul, iar escrocii îşi temperează cât de cât pornirile de câştiguri mari la minut. Din nou, românii şi-au cumpărat televizoare cu 900 de lei, reduse, chipurile de la 1400, plătind de fapt preţul cu care acelaşi produs se vindea acum o lună. Făcătura asta botezată „Black Friday” a intrat în conştiinţa colectivă, având un efect de narcotic. Bălim precum câinele lui Pavlov, doar când se aprinde lumina pe literele formulei magice, pe care o asociem cu pomeni şi o cascadă de filantropie revărsate dinspre vânzători. Nu e nicio pomană, niciun act de caritate, ci doar o perfidă politică de marketing, care ne-a sucit minţile, aducătoare de încasări record. Poate mai ai trei mixere, două filtre de cafea şi un fier de călcat acasă, dar când vezi preţul mare, tăiat, sub care s-a cuibărit costul mic, uşurat – sanchi! – de 30, 40, 50 de procente, intri în fibrilaţii, începi să tremuri şi nu te poţi abţine. Bagi în coş fierul de călcat, filtrul de cafea sau mixerul, îl duci acasă, îl pui în cămară şi te rogi să crape ăla pe care-l foloseşti acum, pentru a-ţi legitima noua achiziţie. Ei, tot cu spiritul de turmă au noroc şi comercianţii. Ce? Să fie politicienii singurii beneficiari ai manifestărilor specifice cârdurilor de mioare? Nu e rău că unii iau atitudine şi fac publice exemplele de ţepe comerciale. Dar e un pas mic, în comparaţie cu paşii mari şi iuţi ai mulţimilor ce iau pe sus produsele vârâte în nişte promoţii fictive. În cazul în care cumpărătorii n-ar mai reacţiona în număr atât de mare la fumul cu miros înşelător al acestei găselniţe, cu nume răsunător, poate că şi cei ce aruncă nada ar mai tăia din coama înfoiată a păcălelii şi ne-am apropia, întrucâtva, de ceea ce înseamnă cu adevărat o perioadă de reduceri.



comentarii
1 comentarii

Dar adevărat.
Trist
20.11.2017 02:29
82.76.245.166
Din aceeasi categorie
burduf sevis

Vacanta Eurotrip
Fundatia APT
Licitatie publica