logo
Prima înmatriculare a simpatiei politice se radiază odată cu noua taxă auto
Dragoş BAKO
796 vizualizari

Oricât am vrea să nu ne întoarcem la proiectele făcute pe genunchi, pare că suntem blestemaţi ca ele să se ţină de noi ca râia de capră. Îi şi compă­timeşti pe guvernanţi, gândindu-te că le e pielea de pe genunchi exfoliată de atâta frecat menta proiectelor pe ea. După ce au umplut ţara de hârburi lăsate să circule fără a se mai achita pentru ele vreo taxă de primă înma­triculare sau de mediu, după ce traficul din oraşe s-a gâtuit şi mai mult prin creşterea numărului de autoturisme, cei care ne conduc spre gard, pră­pastie, stâlp sau faliment au muşcat din fructul dulce al răzgândirii (aşa cum fac de obicei) şi s-au pus pe croşetat un nou proiect de lege, care prevede plata anuală a unei taxe de mediu, în funcţie de cât poluează maşina. S-au vehiculat şi nişte cifre, unele de-a dreptul înspăimântătoare, dacă te gândeşti că ai putea plăti peste 100 de euro anual pentru un nou bir, care, chipurile, ar contribui la însănătoşirea mediului. Un calcul simplu îţi arată că în 3-4 ani plăteşti cât „decartai” înainte, când se achita taxa de primă înmatri­culare, pentru o maşină Euro 2 sau 3. Şi atunci, care-i sfârâiala? Ai umplut România de vechituri, de care nemţii, belgienii sau olandezii s-au bucurat că au scăpat, l-ai bucurat pe românul amator de chilipir, iar acum îi pui taxă pe jucărie. Când s-a eliminat taxa de primă înmatriculare, probabil că au acţionat raţiuni politice, prin care guvernanţii au dorit să înmatriculeze simpatia electoratului. În urmă cu un an s-a înlocuit, de fapt, o aberaţie, taxa aceea nesimţit de mare, cu altă aberaţie, nesăbuinţa aglomerării drumurilor publice. După un an, când tâmpenia îşi produce efectele în toată ţara, se revine la prima aberaţie, e drept, modificată. Practic, vei plăti aceeaşi taxă de primă înmatriculare, doar că vei face acest lucru în rate anuale, chestiune care îi va înfuria pe cei ce şi-au adus maşini din străină­tate, bucuroşi că nu vor mai plăti statului un sfert sau jumătate din valoarea ei. E posibil ca simpatia înmatriculată în trecut să fie radiată odată cu imple­mentarea noului sistem de impozitare. Că indivizii aflaţi acum la putere şi-ar putea pierde din susţinători e o proble­mă care-i priveşte direct şi pe care n-au decât să o gestioneze cum poftesc; durerea e că oscilăm între iniţiative aberante, între tâmpenii desfiinţate şi reînfiinţate, sub forme noi, dar cu acelaşi fond stupid. Ce se va întâmpla cu maşinile înmatriculate anul trecut pentru care proprietarii nu vor vrea sau nu vor avea posibilitatea să achite o taxă anuală de 5-600 de lei? Înainte de a da cu barda legiferării n-ar fi normal să analizezi niţel şi efectele secun­dare? Avem nevoie de un mediu mai curat, de siguranţă în trafic, de un parc auto împrospătat, dar nu poţi institui măsuri radicale, imediat după ce ai slăbit şurubul, până aproape la desfiletare totală. Dacă ideea aceasta scremută din dorinţa de a mai stoarce nişte bani pentru diferite cârpeli bugetare va fi „înmatriculată” în Monitorul Oficial, vom intra într-o nouă etapă a harababurii începute în ianuarie 2017.



comentarii
0 comentarii

Din aceeasi categorie
sevis

kogalniceanu

smeralda

marquardt

Vacanta Eurotrip
espressor
sport
info
filarmonica
Licitatie publica

accentmedia