logo
Oare salariul minim ar putea creşte de la 1450 la 100 de lei?
Dragoş BAKO
1053 vizualizari

Ne-am tot întrebat în ultima vreme de ce Opoziţia din România e letargică, de ce nu îşi exercită rolul politic. Un posibil răspuns ar fi acela că PNL, USR şi PMP la un loc nu ar putea face actualei guvernări o opoziţie mai bună decât şi-o face aceasta din urmă. Nu trece o săptămână fără ca cei aflaţi la putere să nu-şi dea singuri şuturi în fund, să nu-şi trântească mucozităţile în fasolea pusă la fiert la un loc cu varza legislativă. Ultima lovitură de maestru, aplicată în propriile fudulii de coaliţia aflată la guvernare, a venit ca o informaţie, potrivit căreia ar exista intenţia creşterii accizei la carburanţi, ceea ce înseamnă scumpirea benzinei şi a motorinei. Vestea ne-a dat-o un parlamentar PSD, după care Călin Popescu Tăriceanu a simţit nevoia să-şi scoată liberalismul sclerozat la plimbare, explicându-ne că avem cel mai scăzut preţ al taxelor şi accizelor din UE şi că, din moment ce jinduim la autostrăzi, ar trebui să înghiţim povestea cu supraacciza, din care, probabil, se vor construi catralioane de drumuri moderne. Cele mai mici taxe şi accize din UE au spus băieţii? Nu cumva în România sunt şi cele mai mici salarii, tot din UE? Aaa, ăsta e un amănunt nesemnificativ. Când sub guvernarea Victor Ponta s-a băgat în preţul carburantului supraacciza de 7 eurocenţi, din care – vezi Doamne –  aveau să se construiască autostrăzi, ne-am spus că asta e, dacă e nevoie facem şi o astfel de chetă, numai să vedem ţara brăzdată de-a lungul şi de-a latul de şosele civilizate. Câte autostrăzi s-au construit din acea taxă suplimentară, introdusă în preţul benzinei şi motorinei? Niciuna. De ce am crede acum că reintroducerea aceluiaşi bir şmecheresc ar duce la modernizarea infrastructurii rutiere? De fraieri. Argumentul că avem cel mai scăzut nivel al taxelor şi accizelor din UE nu este altceva decât expresia dispreţului faţă de minima inteligenţă a omului de rând. Când vine vorba de biruri, trebuie să ne aliniem regulilor din Uniunea Europeană; nu e nevoie să facem acelaşi lucru când vine vorba de salarii, condiţiile din spitale, din şcoli, protecţie socială, în general tot ceea ce ţine de un nivel de trai decent. În continuare, în România, benzina şi motorina costă mai mult decât în ţări în care se trăieşte bine. Dacă un austriac îşi poate cumpăra aproximativ o tonă şi jumătate de benzină dintr-un salariu mediu, un român reuşeşte să cumpere, tot dintr-un salariu mediu, cam 350 de litri, adică de vreo patru ori mai puţin. Asta e diferenţa de care ar trebui să ţină cont guvernanţii atunci când debitează explicaţii precum cea legată de nivelul scăzut al accizelor din România. Indiferent dacă acest proiect se va concretiza sau nu, e grav că unii s-au gândit serios la treaba asta şi au pus-o pe o hârtie oficială. Cu siguranţă, în partidele aflate la guvernare sunt destui oameni cu discernământul la purtător, dar ai impresia că doar neinspiraţii (Doamne, cât de eufemistic mă exprim) vorbesc şi acţionează. Scumpirea carburanţilor e o lovitură de imagine pe care actuala guvernare şi-o dă în plină figură, într-un hal în care nici cei mai buni pugilişti ai Opoziţiei n-ar fi reuşit. Oare ce mai urmează? Să crească salariul minim de la 1450, la 100 de lei? Ce ziceţi? Că nu e creştere, ci scădere. Punem pariu că vin unii de la guvernare şi vă explică elaborat că, de fapt, 100 e mai mare decât 1450?



comentarii
0 comentarii

Din aceeasi categorie
Must de Jidvei

Hertel Nordbayern

Eurotrip Rekze
Fundatia APT
Auchan