logo
Meseriaşul din cartier are şapte vieţi în pieptu-i de aramă!
Dragoş BAKO
729 vizualizari

Cu siguranţă aţi văzut spotul acela, în care un  bărbat improvizează ceva la instalaţia de gaz, iar atunci când soţia îl întreabă dacă nu e periculos ceea ce face îi răspunde în stilul românului atoateştiutor: „Deloc, draga mea”. Individul e emblema unui model de ins polivalent, de largă răspândire în spaţiul românesc. Meteahna improvizării prin casă, la maşină, la serviciu nu a dispărut o dată cu apariţia soluţiilor moderne şi explozia tehnologică. Mulţi continuă să improvizeze pe la ţevile de gaz, de apă, pe la instalaţia electrică sau la maşină. ţi s-a stricat ceva la autoturismul adus din străinătate sau l-ai avariat niţel? Nu e nicio problemă, pentru că sigur un prieten, un văr, un coleg sau un vecin cunoaşte un meseriaş care ţi-o drege la el în curte. Nu e mecanic, n-are cine ştie ce scule, dar e priceput la toate, repară orice, de la ceasuri la maşini şi boilere. Vrând să ne dea brânci în rândul statelor cu politici preventive mai scuturate, ASF şi RAR au pus la fezandat un proiect care prevede obligativitatea unei Inspecţii Tehnice Periodice noi, în cazul maşinilor serios avariate. Mai spune proiectul că proprietarul va trebui să prezinte şi un deviz pentru lucrările de reparaţie, eliberat de un atelier autorizat şi că am putea solicita informaţii tehnice de la RAR, atunci când vrem să cumpărăm o maşină rulată. În teorie, măsurile sună bine, deoarece cresc gradul de siguranţă în trafic, prin eliminarea hârburilor ce pun în primejdie viaţa multor şoferi şi pasageri. Practic, şi cel mai solid forceps ar întâmpina unele dificultăţi în scoaterea metehnelor prăfuite din trupul obez al obişnuinţei de a improviza. Păi ce vor acum RAR şi ASF? Să-i lase fără muşterii pe meseriaşii pricepuţi la toate? Să nu mai poţi face o reparaţie capitală în curte la nea Gicu, pe sume stabilite la bursa micii înţelegeri? Să-i spună spoilerul „Adio!” sârmei care îl atârna de caroserie într-o rezolvare pe perioadă nedeterminată? Să fie frânele nevoite să funcţioneze ireproşabil, pentru că aşa vor nişte fandosiţi care nu se încred în capacităţile absolute ale frânei de mână? Românul e convins că i s-a ataşat din fabricaţie un înger păzitor la purtător şi că nu i se poate întâmpla, tocmai lui, vreun accident, chiar dacă prin filosofia „las-o, bă, că merge şi aşa!” creează toate condiţiile unui posibil incident. Demersul comun al RAR şi al ASF e un pas spre normalitate, însemnând tratarea unei boli grave, aceea a cârpirii generalizate şi a ignorării potenţialelor riscuri. Nu implementarea tehnică a unui astfel de sistem va fi o piatră de încercare, ci schimbarea mentalităţii clădite în decenii de improvizaţii şi reparaţii după ureche, făcute de veri, cumnaţi, prieteni, cu toţii regi neîncoronaţi ai priceperii desăvârşite, personaje multilateral dezvoltate. În plus, inventivitatea românului va naşte, cu siguranţă, nişte eschive prin care meseriaşul clandestin din cartier va rămâne la fel de îndrăgit şi căutat şi de acum înainte.





comentarii
0 comentarii

Din aceeasi categorie
sevis

kogalniceanu

smeralda

Vacanta Eurotrip
espressor
sport
info
filarmonica
Licitatie publica

accentmedia