logo
De la Sibiu la Piteşti, prin Ploieşti
Dragoş BAKO
802 vizualizari

Pentru autorităţi, Autostrada Sibiu-Piteşti este exclusiv un instrument de promovare a imaginii, prin mimarea interesului faţă de modernizarea infrastructurii rutiere. Ni se livrează, cu porţia, etape închipuite de construcţie, ni se spune că s-au făcut paşi importanţi pentru realizarea unui drum pe care nimeni nu mai crede că îl va vedea isprăvit în această viaţă. Am spus-o şi cu alte ocazii, autostrada asta e un drum oarecare, nicidecum implant de creier ori pod peste ocean. Şi totuşi, de 27 de ani, toţi acei care ar fi trebuit să urnească din loc lucrările au găsit altceva mai bun de făcut. S-a vorbit mult despre importanţa acestei autostrăzi din punct de vedere economic, înaintându-se ideea că rămânerea celor de la Renault la Mioveni ar depinde, în mare parte, de Sibiu-Piteşti. Aşa o fi, dar această nenorocită de autostradă i-ar scoate din necaz, în primul rând pe oamenii obişnuiţi, condamnaţi să se înghesuie pe Valea Oltului şi Dealu Negru, când merg spre Bucureşti ori când vin de acolo către Sibiu. Dacă se întâmplă ca pe acest drum să se producă un accident mai serios, să se răstoarne, punându-se de-a curmezişul drumului un autotren (aşa cum s-a întâmplat zilele trecute, când s-au format cozi de 20 de kilometri pe ambele sensuri), nu ai încotro şi îţi prelungeşti călătoria cu câteva ore. E posibil să ratezi un zbor de pe Otopeni sau aeroportul din Sibiu, să nu ajungi la o întâlnire importantă, la spital, la un eveniment la care nu poţi întârzia, etc. Probabil că ar trebui să pleci cu o zi mai devreme de acasă pentru a fi sigur că vei ajunge la timp, unde ai treabă. Drumul, pe care se târâie acum maşini mici şi hardughii de câteva tone, are două benzi, iar atunci când se produce un accident, traficul rutier încremeneşte. La fel cum au încremenit şi speranţele noastre legate de finalizarea autostrăzii, care ar trebui să lege două localităţi aflate la o distanţă de doar 160 de kilometri, una de cealaltă. Auzim deseori discursuri înfuriate despre cum au devalizat unii ţara, vânzându-i industria la fier vechi, jefuind-o ca nişte lotri ieşiţi la drumul mare. Ei, bine, toate lighioanele, care s-au perindat pe la Ministerul Transpor­turilor, timp de 27 de ani şi n-au mişcat un deget pentru infrastructura rutieră din această ţară, sunt la fel de vinovate precum cei care se presupune că au pus pe butuci economia românească. În cârca lor stau morţii de pe şosele (şi nu sunt puţini), situaţiile neplăcute şi pierderile materiale generate de deplasarea cu viteza melcului. Era să spun că îi au pe conştiinţă, dar mă îndoiesc că au aşa ceva. Înainte de a invoca necesitatea acestui drum modern strict din raţiuni economice, care ţin de activitatea uzinei de la Mioveni, ar trebui să ne gândim la sutele de mii de oameni care circulă pe Valea Oltului şi Dealu Negru, cu inima cât un purice, rugându-se, de fiecare dată, să nu li se întâmple ceva rău, să nu-i lovească vreun şofer grăbit ori să nu albească într-o coloană formată din cauza vreunui accident sau a vreunei reparaţii, făcute la ore la care traficul atinge punctul culminant. În fine, dacă vrei să ajungi de la Sibiu la Piteşti, poţi să o iei prin Ploieşti, făcând un ditamai ocolul. S-ar putea să faci tot atât cât ai face dacă ai merge direct şi, ai avea motive să spui că ai întors-o ca la Ploieşti, întocmai cum fac oficialii de atâta amar de vreme, când vine vorba despre construcţia Autostrăzii Sibiu-Piteşti.



comentarii
0 comentarii

Din aceeasi categorie
Must de Jidvei

Hertel Nordbayern

Eurotrip Rekze
Fundatia APT
Auchan