logo
Dă-i încolo pe medicii de la „Urgenţe”, că-i deranj mare în club
Dragoş BAKO
1323 vizualizari

Sindromul ştirilor de la ora 17, activat cu mulţi ani în urmă de PRO TV, a cuprins, încetul cu încetul, o mare parte a presei, punând stăpânire pe foarte mulţi consumatori de produse media. Apetitul pentru picanterii, nenorociri şi atmosferă de mahala s-a transformat în audienţă oţelită pentru haznalele, pardon, canalele de presă, prin care se scurg apele colorate ale subiectelor sângerânde ori putrede. Argumentul cel mai la îndemână şi mai des invocat de cei ce schilodesc gazetăria este acela că publicul doreşte mai mult circ decât pâine, iar atunci ei, călăii moderaţiei n-au încotro şi dau cu tăişul tastaturii în creştetul echilibrului. Emisiunile în care se ceartă cocote de mahala cu magraonii celebri ai mediilor sordide bat, în materie de audienţă, orice emisiune culturală, orice reportaj bine făcut, după regulile nealterate ale jurnalismului. Ştirile despre scandaluri, accidente sau alte grozăvii adună mii de vizualizări, în timp ce problemele cu adevărat importante ale societăţii abia dacă reuşesc să activeze atenţia câtorva sute de curioşi. Faptul că Unitatea de Primiri-Urgenţe a Spitalului Judeţean Sibiu se confruntă de câţiva ani cu o criză de medici, nu pare să fie un subiect demn de interesul multora, că doar n-o fi sănătatea o prioritate. Ei, dar când un descreierat îşi omoară copilul şi-l fierbe în curte în ceaun, mii de perechi de ochi se bulucesc să afle cum s-a întâmplat, să descopere cutele şi tivurile acelei poveşti îngrozitoare. Ştim, e vorba despre educaţie, maturitate, dar în acelaşi timp e vorba şi de un interes public, ce a suferit în timp malformaţii. Publicul se degradează pe zi ce trece, îmbătat şi otrăvit de fake news-uri, de ştiri din gama „şoc şi groază”, de manele deghizate în aşa zise materiale de presă. De ce te-ar interesa că pe oamenii care ajung la Urgenţe nu mai are cine să-i salveze, atâta vreme cât curiozitatea încorsetată îţi poate fi excitată de vestea că o beizadea a cheltuit câteva mii de euro într-o seară, la un club de fiţe. Singurul lucru pe care îl au în comun aceste două ştiri este pericolul ce pândeşte sănătatea, indiferent că vorbim despre cea fizică, sufletească sau mintală. Nivelul de educaţie, de cultură şi de sănătate spirituală al unui popor este dat inclusiv de produsele media pe care le consumă, iar cum la noi emisiunile regizate îndoielnic în care soacrele îşi încalecă ginerii, cumnaţii, cumnatele şi taţii vitregi, fiicele adoptive, au parte de audienţe mai mari decât orice alte producţii, e limpede prin ce mlaştini ne facem veacul. Nu e de mirare că România are o mulţime de probleme, din moment ce interesul multora dintre compatrioţi umblă lelea după mondenităţi de duzină, după nimicuri înmuiate în sosul lipicios al promiscuităţii. Se spune că suntem ceea ce mâncăm şi ce bem. Aşa o fi. Dar în egală măsură suntem şi ceea ce privim, ascultăm şi mestecăm în materie de informare şi divertisment.





comentarii
0 comentarii

Din aceeasi categorie
sevis

kogalniceanu

smeralda

guitar

cibinfest

zilele recoltei

Vacanta Eurotrip
espressor
sport
info
filarmonica
auchan
Licitatie publica

accentmedia