logo
Bucureştiul se teme că-l claxonează Sibiul
Dragoş BAKO
2015 vizualizari

N-a curs foarte multă apă pe Cibin de când observam că Sibiul se străduieşte să ajungă din urmă Bucureştiul, în privinţa aglomeraţiei din trafic şi a comportamentului ghiolbănesc, tot din trafic. O fi de la căldură, de la înghesuiala de pe şosele? Bulevarde precum Coposu, Milea, Mihai Viteazu, străzile Semaforului, Calea Dumbrăvii sau Rahovei se transformă, tot mai des, în spaţii în care coloanele de maşini se târâie în vacarmul claxoanelor. Pe cine claxonează şoferii nervoşi, nu se ştie. Poate pe cei care au dat undă verde înscrierilor de maşini fără taxă de primă înmatriculare, poate soarta, poate pe bietul Hermann, care n-a anticipat puhoiul automobilistic, pentru care ar fi fost nevoie de nişte străzi mari şi late. Cel mai probabil, claxonatul compulsiv e doar defularea unor acumulări nervoase. Şi uite aşa, dacă închizi ochii, eşti transpus în atmosfera fonică de la Cairo, Manila, Mumbay sau Bucureşti. Dar, proptitul în claxon nu e singura apucătură înteţită în ultima perioadă. Depăşirile nervoase pe linie continuă, neacordarea de prioritate, depăşirile riscante în coloană, circulatul aiurea în sensul giratoriu sunt numai câteva dintre derapajele de care ai parte în trafic, tot mai des. Pentru parcările neregulamentare, există o sperietoare sub formă de utilaj de ridicat maşini. El a reuşit să rezolve ceea ce n-au izbutit rugăminţile, avertismentele sau amenzile simbolice. Pentru claxonatul excesiv, înjurături, semne obscene, depăşiri riscante, tăierea liniei continue şi restul faptelor de vitejie există doar leacuri teoretice, căci n-am auzit ca vreun nevrotic, cu comportament de huligan agăţat de volan, să fi fost sancţionat pe arterele burgului. Într-adevăr, ambuteiajele, traficul strangulat seamănă, în timp, frustrări, dar ele pot fi tratate şi altfel decât prin reacţii de bezmetic, proaspăt externat de la spitalul de boli mintale. Dacă ai nervii şubrezi, poţi merge pe jos, cu autobuzul, cu taxiul. Dacă totuşi vrei să învârţi volanul propriei maşini, normal e să nu pui în pericol viaţa altora şi nici să le întinzi nervii mai mult decât ar face-o propriile lor nemulţumiri. Îi dispreţuim pe bucureşteni pentru comportamentul lor în trafic, dar, dacă ne uităm puţin în jurul nostru, vom constata că mulţi dintre concitadini nu sunt cu nimic mai presus decât cei care claxonează şi înjură pe malurile Dâmboviţei. Regii şoselelor, cei care au impresia că strada le aparţine în toată splendoarea lungimii şi lăţimii ei, rămân tot nişte neamuri proaste, indiferent dacă au buletin de Sibiu, de Cluj, Iaşi, Constanţa sau Bucureşti.  Încetul cu încetul, pe măsură ce străzile Sibiului se umplu de maşini aduse din străinătate, oraşul se transformă într-un infern rutier, în care norii de noxe ne plasează în rândul localităţilor cu grad mare de poluare. Se conturează tot mai clar nevoia unor alternative, cum ar fi extinderea reţelei de transport în comun sau amenajarea unor piste pentru biciclişti, unele sigure, nu delimitate de o dungă de vopsea. Presupunând că, la un moment dat, ele vor fi implementate, mai rămâne de făcut un pas crucial, acela ca omul să le şi folosească.



comentarii
2 comentarii

Soferii din sud : GJ, OT, VL, BG...
Eu stiu !
09.08.2017 18:18
90.95.41.4
Corect ce ziceti despre pistele de bicicleta, ar trebui facute calumea separate de trafic si atunci mult mai multi ar avea curaj sa o foloseasca si nici nu ar mai trebui ca biciclistii sa cunoasca prea multe reguli de circulatie (oricum majoritatea nu le cunosc).

In privinta aglomeratiei iar aveti dreptate, orasul e tot mai sufocat de la un an la altul. Dar nu pot sa dau vina exclusiv pe Hermann sau mai stiu eu cine din trecut. Pot insa sa arat spre cei 27 de ani in care cei ce au condus primaria si urbanismul si-au batut joc de oras. Si inca o mai fac. De ce? Pentru ca se poate si pentru ca nimeni nu a fost pedepsit vreodata, nici din randul lor nici din randul celor care i-au spaguit sau care au platit "intrarea in legalitate" a cladirilor construite peste limita legala. O intrare in legalitate presupune si demolare partiala sau totala pe langa amenda. Nu si la noi se pare... Apoi aprobari de mansardare prin toate cartierele comuniste si aprobari de functionare date complet aiurea prin tot felul de vagauni fara a calcula un nivel al traficului generat sau al necesarului de locuri de parcare.

Transportul in comun ar fi salvarea (daca reuseste sa se strecoare pe stradute de maxim 7 metri latime "ctitorite" in aceasta perioada neagra. Din pacate aglomeratia de care vorbiti nu e doar apanajul zonelor de pe vremea lui "Hermann" ci si a zonelor nou construite. Asteptati pana se implineste si "pohta ce-au pohtit" in 2011 pe Calea Dumbravii care se va umple de blocuri + zona Tursib. Asteptati zona Bd Victoriei (Compa) si mai sunt... Sa vedeti atunci aglomeratie.

Nu reusesc sa inteleg cum de raman toate relele neschimbate, legi/regulamente strmbe sau stramb aplicate, oameni care dau aprobari aiuritoare...

Credeti ca se va face metrou si se va rezolva ceva? Eu ma indoiesc
...
09.08.2017 21:06
82.77.217.204
Din aceeasi categorie
burduf sevis

Vacanta Eurotrip
Fundatia APT
Licitatie publica