logo
Povestea LEGO: cum a trecut prin două incendii şi s-a reinventat la loc
Ana Maria MĂTUŞOIU
1336 vizualizari
Povestea LEGO: cum a trecut prin două incendii şi s-a reinventat la loc
Este unul dintre cele mai faimoase branduri de jucării din lume, a produs peste 560 de miliarde de piese până în prezent, dar puţini ştiu cum a luat naştere această afacere şi cum a reuşit să se reinventeze, după fiecare obstacol. LEGO, o companie de 4,7 milioane de euro, a luat naştere într-o dulgherie din Danemarca, scrie Business Magazin, iar primele jucării erau realizate 100% din lemn.

Povestea companiei începe în anul 1932, când Ole Kirk Christiansen, al zecelea copil al unei familii dintr-un sat din Danemarca, a fondat o companie producătoare de bunuri de larg consum. Potrivit BM, produsele erau realizate integral din lemn, iar vânzările de scări şi mese de călcat aduceau cea mai mare parte din câştig. Lucrurile s-au schimbat, însă, odată cu venirea crizei economice mondiale. Cererea pentru aceste produse a scăzut brusc,  iar Christiansen a trebuit să se orienteze spre altă nişă pentru a-şi salva afacerea.

De unde vine numele LEGO?

Acesta a fost, practic, momentul transformării. Fabrica a început să realizeze din ce în ce mai multe jucării din lemn, chiar şi în perioade mai dificile cererea fiind destul de mare. În toată această afacere, antreprenorul a beneficiat de sprijin din partea fiului său, Godtfred, care şi-a ajutat tatăl încă de la vârsta de 12 ani. După ce a fost lansată producţia de jucării, Christiansen a început să caute un nume pentru companie. Acesta le-a cerut tuturor angajaţilor să propună câte un nume pentru companie şi, din toate ideile acestora, a ales numele final - LEGO, care provine din cuvintele daneze „leg” şi „godt” şi  înseamnă „a se juca frumos”. Ulterior, Christiansen avea să afle că în latină „lego” înseamnă „a pune împreună”. Această idee a stat la baza viitorului companiei.

1940, anul primului
incendiu...

Practic, aşa a început crearea primelor jucării LEGO, sub motto-ul personal al lui Christiansen - „Der bedste er ikke for godt”. În traducere, motto-ul înseamnă „Doar cel mai bun este destul de bun” şi a fost ilustrat de fiul său, Godtfred Kirk deasupra tuturor locurilor unde munceau angajaţii. În anul 1936, compania avea un portofoliu cu 42 de tipuri de jucării şi încă producea şi alte obiecte din lemn. Numai că, în 1940, câteva evenimente au schimbat cursul lin al companiei de până atunci. Singura fabrică LEGO şi depozitul au ars din temelii. După restaurare, firma a produs numai jucării.
Compania nu a lăsat garda jos şi a început să angajeze din ce în ce mai multe persoane, aşa că trei ani mai târziu de la dezastru, LEGO avea un număr de 40 de angajaţi. În 1947, Ole şi Godtfred au trecut la următoarea mişcare, extinzând compania. Aceştia au cumpărat o maşină de injectat mase plastice, cu ajutorul cărora au creat primele versiuni de LEGO din plastic, iar ulterior s-a trecut la producţia în masă. Spre sfârşitul anilor 1940, compania avea în stoc nu mai puţin de 200 de modele diferie de jucării din lemn şi plastic. Cu toate acestea, numele LEGO nu era, încă, recunoscut pentru seturile sale de jucării cu care este asociat astăzi.

Un nou design... 

În 1958, la vârsta de 66 de ani, creatorul LEGO deceda şi compania îi rămânea fiului său. Godtfred a patentat un nou design, mai modern, al „cărămizilor” LEGO, fapt care le-a permis o interconectare mult mai puternică. În anii 1960, compania a fost „lovită” de un al doilea incendiu. Divizia de lemn a LEGO a fost distrusă, producţia de jucării din această materie încetând cu totul.
În momentul în care s-a luat decizia de a merge mai departe doar cu piesele din mase plastice, LEGO comercializa deja 50 de tipuri diferite de jucării. Câţiva ani mai târziu, compania a angajat peste 500 de oameni în principala fabrică, continuându-şi astfel evoluţia. Un an de referinţă în istoria companiei a fost 1963, când materialul folosit pentru piesele LEGO a fost schimbat cu unul nontoxic şi mai rezistent la mediul agresiv şi căldură.
În timp, brandul LEGO s-a extins şi în alte domenii. Îl găsim pe piaţa jocurilor video şi a producţiei de firme, devenind o marcă globală. Până în 2013, compania a produs 560 de miliarde de piese LEGO. 

 




loading...
comentarii
0 comentarii

Din aceeasi categorie


SBZ

Filarmonica Sibiu

Eurotrip Rekze
APM

Biteco
CP34