logo
spartan
Rodica şi Mircea Braga, de la proză la critica literară
* Scriitoarea Rodica Braga şi criticul literar Mircea Braga şi-au lansat joi seara două volume: "Vară de sidef" şi "Geografii instabile"*
În mijlocul prietenilor, la o şuetă despre literatură, proză, critică literară, cărţi, poveşti adevărate despre iubire şi viaţă. Aici s-ar putea încadra întâlnirea literară de joi seara pe care scriitoarea Rodica Braga şi criticul literar Mircea Braga le-au propus-o bibliofililor sibieni. Evenimentul a avut loc la Biblioteca Judeţeană ASTRA şi a fost ocazionat de prezentarea a două volume: "Vară de sidef" şi "Geografii instabile". Ion Onuc Nemeş, directorul Bibliotecii Judeţene ASTRA, le-a oferit celor doi scriitori Diplome de recunoştinţă pentru numeroasele donaţii de carte făcute instituţiei.

O poveste de iubire, într-un roman al cunoaşterii de sine

"Vară de sidef" este titlul pe care scriitoarea Rodica Braga l-a aşezat pe coperta celui mai nou roman al său. Urmând linia care a consacrat-o ca prozatoare, Rodica Braga scrie un roman în care personajele, foarte bine construite, spun o poveste adevărată despre dragoste şi viaţă. Despina Vlad, eroina romanului a existat cu adevărat şi de la ea autoarea a învăţat una din căile căutării de sine, a mărturisit Rodica Braga.
Dincolo de povestea despre iubire şi suferinţă, prozatoarea a construit un roman de autoanaliză psihologică, scris în tradiţia prozei feminine româneşti, a arătat Ioan Radu Văcărescu, preşedintele Uniunii Scriitorilor din România - Filiala Sibiu. "Cartea curge foarte bine, încât ai impresia că s-a scris cu o uşurinţă extraordinară pentru că aşa se citeşte. În spatele aşa-zisei urşurinţe, am impresia că stă un travaliu extraordinar: un roman scris la persoana I nu e la îndemâna oricui. Rodica Braga e o maestră a prozei cu personaje, o proză ce nu se mai practică astăzi", a subliniat Ioan Radu Văcărescu. "Rodica Braga se încăpăţânează să fie un clasic printre postmoderni şi e mereu coerentă cu sine şi cu scriitura sa", a completat universitarul Ion Dur.
"Vară de sidef" este cea de-a doua carte publicată de Rodica Braga în mai puţin de un an, în luna mai fiind lansat volumul de versuri "Senin ca-n ou".

Literatură şi filosofie, în "Geografii instabile"

Ioan Slavici, George Coşbuc şi Mihai Eminescu, Cercul Literar de la Sibiu şi Constantin Noica, Augustin Buzura şi Petru Dumitriu, multiculturalitate şi ideologie - toate se regăsesc într-un volum sincretic de critică şi estetică literară, semnat de Mircea Braga. "Geografii instabile" reconfirmă astfel aplecarea criticului literar spre estetică şi teorie mliterară. Dincolo de aceste aspecte, Mircea Braga le-a vorbit celor prezenţi la Biblioteca ASTRA despre statutul editurilor din România în această perioadă şi le-a oferit gratuit volume editate de familia Braga.
Mircea Braga a debutat în revista "Steaua" de la Cluj, în anul 1956, a colaborat la “Tribuna”, “Luceafărul”, “Revista de istorie şi teorie literară”, “Limbă şi literatură”, “România literară”, “Astra”, “Vatra”, “Transilvania”, “Teatrul”, “Manuscriptum”, “Revue Roumaine”, “Convorbiri literare”, “Cahiers roumains d’études littéraires”, “Ramuri”, “Continent”, “Jurnalul literar”, “Curentul” (München), “Discobolul”, “Arhipelag”, “Acolada”. Este autorul a peste 20 de volume de critică, istorie şi teorie literară şi a peste 1500 de studii şi articole de specialitate.