Tribuna
Proiecte, realizări, așteptări la Școala din Ocna Sibiului
Proiecte, realizări, așteptări la Școala din Ocna Sibiului


 

La Școala Gimnazială Ocna Sibiului învață un număr de 408 copii, dintre care preșcolari sunt 104, la nivelul primar 168 iar la cel gimnazial 136. Aici se desfășoară în continuare două proiecte ERASMUS+, unul pe nivel primar A.R.S.L.O.N.G.A. ("All Right Students", "Let's make Ourself Neighbours and Great Artists", în traducere - "Ei bine elevi, hai să devenim vecini şi mari artişti"), și unul pe nivel preșcolar C.L.E.V.E.R. ("Children Learn English Very Easily and Rejoice - Copiii învaţă engleza foarte uşor şi se bucură"). Ele se întind pe o perioadă de doi ani , între 2016 și 2018.

Proiectul CLEVER are ca scop familiarizarea copiilor cu noţiuni elementare şi esenţiale de limba engleză, o serie de activităţi desfăşurate prin metode inovative, CLIL (învăţarea integrată prin conţinut şi limbaj), PBL (învăţarea prin rezolvare de probleme) şi învăţarea prin cântec, joc şi mişcare”. În cadrul proiectului s-au desfășurat cinci mobilități în Lituania, Spania, Italia, România și Letonia. Urmează Slovenia, Portugalia, Turcia și Polonia, aceasta din urmă fiind țara coordonatoare a acestui proiect. Proiectul este coordonat de prof. Oana Luca, iar cadrele didactice implicate sunt: prof. Maria Frățilă, prof. preșcolar Andreea Istrate, prof. Mihaela Mitrea, prof. Adriana Popa și prof. Andreea Stănilă. În cadrul acestui proiect, se urmărește introducerea limbii engleze în activitățile instructiv-educative. Copiii vor deprinde cunoștințe de limba engleză într-un mod plăcut și eficient. Proiectul "ARS LONGA" se desfășoară pe nivelul primar având ca scop interdisciplinaritatea artelor în cadrul celorlalte discipline, CLIL (învăţarea integrată prin conţinut şi limbaj), PBL (învăţarea prin rezolvare de probleme), învățarea limbii engleze, socializarea și interculturalitatea. Mobilitățile care au avut loc în cadrul proiectului sunt: Spania, România, Grecia și Turcia, urmând Bulgaria, Polonia și Spania, aceasta din urmă fiind țara coordonatoare a proiectului. Noutatea acestui proiect constă în faptul că, pe lângă cadrele didactice, în mobilitățile proiectului participă și elevi ai școlilor partenere. Coordonatoarea proiectului este prof. Claudia Amalia Raicu, iar cadrele didactice implicate sunt prof. Botei Alina, prof. Marilena Cascu, prof. Mioara Cărăbulea, prof. Daniela Ilea, învățător Etelka Kiss, prof. Mackszem Eniko Cziki, prof. Elena Opriș și prof. Lucica Suciu. Atât directorul Gheorghe Banciu, cât și directorul Rodica Dragomir, sunt membri ai ambelor proiecte, participând activ la toate activitățile desfășurate.

Primul an al proiectului "ARS LONGA" a fost fructuos. În prima parte a desfășurării proiectelor s-a făcut cunoștință cu partenerii de proiect și s-au pus la punct detalii referitoare la activitățile de proiect desfășurate în anul școlar 2016-2017, în cadrul întâlnirilor transnaționale care au avut loc în Spania ("ARS LONGA") și în Lituania ("CLEVER"). Tot acum s-au creat și siteurile web ale proiectelor, paginile de YouTube, un proiect Etwinning Ars Longa, s-au constituit colțurile Erasmus + în școlile partenere, s-au realizat concursuri pentru logo, moto, prezentarea școlii (video) etc. În al doilea trimestru al proiectului "ARS LONGA" tema a fost „Imigranți, emigranți și refugiați”. Alte activități au fost lecții susținute de către învățătoarele școlii noastre în care au fost implicați și elevii străini, vizite oficiale și vizite culturale. Al treilea trimestru debutează cu pregătirea unui proiect comun privind monumentele și sculpturile. Studiul sculptorilor și artiștilor de sex masculin și feminin. (Prezentare video și narativă în Karpenissi- Grecia în limba engleză de către studenții noștri) urmat de un seminar internațional privind CLIL, PBL, multiple inteligențe și portofoliu, participarea elevilor noștri la cursuri, alături de elevii greci, cursuri de dans grecesc, vizite oficiale și culturale. În cadrul proiectului C.L.E.V.E.R activitățile desfășurate au fost asemănătoare cu cele prezentate mai sus. Mobilitatea desfășurată în Lituania a fost una de tip transnațional în care s-au pus bazele următoarelor activități. În Letonia o mobilitate de tip transnațional s-a realizat o primă evaluare a proiectului. Tot acum au fost aplicate chestionare părinților cu privire la gradul de mulțumire asupra activităților proiectului asigurând astfel un feedback pozitiv asupra rezultatelor muncii din proiect. Au fost organizate videoconferințe cu ocazia Crăciunului, Sărbătorii Pascale, a zilei Europei și a limbilor străine. Activitățile vor continua. Primăria Ocna Sibiului a susținut aceste proiecte.

Prof. înv. preșcolar Adriana POPA







comentarii
0 comentarii

Din aceeasi categorie
adi eco

Comunicat de presa

EVENIMENT TV
VISA MEDICA
visa medica
Cartuse toner, unitati cilindru
Licitatie publica

ACCENT MEDIA