Mai bine de patru ore a durat, ieri, operaţiunea de detonare a unei stânci de pe Drumul Naţional 7C Transfăgărăşan, între km 130+190 şi km 130+196. Intervenţia nu a fost uşoară, au spus reprezentanţii ISU, fiind nevoie de 23 kilograme de explozibil pentru detonarea unei stânci care măsura aproximativ 100 de metri pătraţi. În timpul misiunii, traficul a fost restricţionat, astfel că turiştii care se îndreptau către Bâlea Lac au aşteptat până ce pericolul a fost îndepărtat. Operaţiunea s-a finalizat la ora 16.45, stânca fiind distrusă în două etape.
Mai multe echipaje pirotehnice de la Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă „Cpt. Dumitru Croitoru” al judeţului Sibiu, în colaborare cu specialişti ai Unităţii Speciale de Intervenţie în Situaţii de Urgenţă Ciolpani au coordonat misiunea, care nu a fost una uşoară. Alături de reprezentanţi ai Inspectoratului de Poliţie al Judeţului Sibiu, Inspectoratului de Jandarmi Sibiu, ai Secţiei Drumuri Naţionale Sibiu, Direcţiei Silvice Sibiu, Electrica şi ai autorităţilor publice locale s-a acţionat pentru detonarea părţilor din versant care puneau în pericol viaţa trecătorilor. S-a considerat că stâncile pot să afecteze tronsonul de drum şi linia electrică de alimentare a consumatorilor din Zona Bâlea Cascadă şi Bâlea Lac, motiv pentru care s-a luat decizia de detonare. Ieri, de la ora 9 s-a dat startul intervenţiei.
Explozia, periculoasă şi pentru specialişti
Intervenţia a durat aproximativ 8 ore şi a fost nevoie de şase găuri date în stâncă prin care să fie introduse încărcăturile de explozibil. Nu mai puţin de 23 kilograme de explozibil trotil au fost folosite pentru distrugerea părţilor din versant. „Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă "Dumitru Croitoru" în colaborare cu Unitatea specială de intervenţii de urgenţă Ciolpani au intervenit pentru distrugerea unei stânci de aproximativ 100 de metri pătraţi. S-au utilizat pentru distrugerea acesteia 23 kilograme de trotil. Au urmat alte două distrugeri la stâncile mai mari care au rămas şi nu pot fi dislocate cu vola. A fost o intervenţie dificilă pentru că am acţionat cu dispozitiv electric, s-au realizat şase găuri în care s-au introdus încărcăturile, au fost încărcături cumulate şi dispozitivul s-a realizat în serie. S-a acţionat electric cu explozorul, s-a acţionat de la distanţă, pentru că a fost o misiune dificilă şi periculoasă pentru personal. Pericolul este înlăturat acum. Nu va mai fi pusă în pericol siguranţa cetăţenilor care vor trece pe Transfăgărăşan”, a declarat locotenent Laurenţiu Anastasiu, purtător de cuvânt al ISU Sibiu.
Turiştii străini, încântaţi că au văzut explozia
Turiştii care au urcat ieri spre Bâlea Lac au fost opriţi până s-a finalizat detonarea părţilor din versant. Un turist din Mallorca care se îndrepta spre Bâlea Lac a aşteptat mai bine de o oră să urce. Spaniolul a fost, însă, încântat de faptul că a putut fi martor la acest eveniment şi a aşteptat liniştit ca specialiştii să finalizeze operaţiunea. Şi câţiva turişti din Israel care se îndreptau spre Bâlea Lac au trebuit să aştepte până ce detonarea a fost realizată. După ce pericolul a fost înlăturat, israelienii au mers împreună cu ceilalţi la locul detonării, iar unul dintre ei a luat o piatră ca suvenir.
Denumiri anterioare: Pe planul orașului din 1870 apare sub denumirea de Generalkommandogasse; 1872 - Armbrustergasse, după comitele Mathias Armbruster (1680-1694)....
Denumiri anterioare: Pe planul orașului din 1870 apare sub denumirea de Generalkommandogasse; 1872 - Armbrustergasse, după comitele Mathias Armbruster (1680-1694)....
Denumiri anterioare: 1874-Leichentürgasse (=str. Poarta Leșurilor); 1751- Beim Leichentürel; 1790-Leichengasse (=str. Leșurilor); 1845- Leichengasse; 1870- Promenadengasse; 1872-Reissenfelsgasse, după Georg Andreas von Reissenfels (n ? –d.1818, Sibiu), ultimul descendent al...
Denumiri anterioare: 1874-Leichentürgasse (=str. Poarta Leșurilor); 1751- Beim Leichentürel; 1790-Leichengasse (=str. Leșurilor); 1845- Leichengasse; 1870- Promenadengasse; 1872-Reissenfelsgasse, după Georg Andreas von Reissenfels (n ? –d.1818, Sibiu), ultimul descendent al...
Denumiri anterioare: 1501-Kleynerd; 1751-Auf der kleinen Erde; 1872-Kleine Erde (=Pământul mic). 1921-str. Simion Bărnuț; 1921-Pământul mic; 1924-str. General Moșoiu Traian; 1948-str. A.A. Jdanov, 1965-str. Filarmonicii.
Strada Filarmonicii Nr. 2. Filarmonica
În...
Denumiri anterioare: 1501-Kleynerd; 1751-Auf der kleinen Erde; 1872-Kleine Erde (=Pământul mic). 1921-str. Simion Bărnuț; 1921-Pământul mic; 1924-str. General Moșoiu Traian; 1948-str. A.A. Jdanov, 1965-str. Filarmonicii.
Strada Filarmonicii Nr. 2. Filarmonica
În...
Actuala str. Gen.Gheorghe Magheru, o continuare a laturii sudice a Pieţei Mari, este alcătuită din două vechi străzi, respectiv: partea...
Actuala str. Gen.Gheorghe Magheru, o continuare a laturii sudice a Pieţei Mari, este alcătuită din două vechi străzi, respectiv: partea...
Actuala str. Gen.Gheorghe Magheru, o continuare a laturii sudice a Pieţei Mari, este alcătuită din două vechi străzi. În acest articol...
Actuala str. Gen.Gheorghe Magheru, o continuare a laturii sudice a Pieţei Mari, este alcătuită din două vechi străzi. În acest articol...
Denumiri anterioare: 1743-Auf dem Stüpchen; 1872-Schullergasse, după Johann Karl Schuller (n. 16 martie 1794, Sibiu - d. 10 mai 1865,...
Denumiri anterioare: 1743-Auf dem Stüpchen; 1872-Schullergasse, după Johann Karl Schuller (n. 16 martie 1794, Sibiu - d. 10 mai 1865,...