Trei drumuri judeţene de pe raza judeţului Sibiu, care însumează 95 de kilometri şi au nevoie de 15 poduri, ar putea fi finanţate din fonduri europene.
Consilierii judeţeni au aprobat, în ultima şedinţă, indicatorii tehnico-economici pentru aceste lucrări în vederea depunerii proiectelor spre finanţare în cadrul Programului Operaţional Regional 2014-2020.
Drumul Ocna - Ţapu, investiţie de 127 milioane lei
Unul dintre proiecte este „Modernizarea DJ 106B A1-Ocna Sibiului-Loamneş-Şoroştin-Ţapu", care are o lungime de 35 de kilometri şi 7 poduri care necesită reabilitare.
Lucrarea are o valoare de 127,5 milioane lei
”Conform studiului de fezabilitate, principala problemă a drumului ce urmează a fi reabilitat prin fonduri europene nerambursabile este starea fizică actuală a drumului - tasări ale corpului de drum pe anumite tronsoane, deformaţii în profil longitudinal, cedări ale terasamentului pe flancul aval, împingeri ale versantului cu fenomene de curgere lentă care au determinat devierea drumului de la traseul iniţial, degradări provocate de prezenţa apei în şanţul amonte şi infiltrarea pe sub drum, descărcări defectuoase la podeţe, marcaje rutiere slab vizibile şi insuficiente”, se arată în raportul de specialitate aferent proiectului.
Modernizarea drumului ar duce la sporirea capacităţii de circulaţie, realizarea unui confort sporit pentru participanţii la trafic, sporirea siguranţei circulaţiei, reducerea numărului de accidente, reducerea consumului de carburanţi, reducerea semnificativă a poluării mediului prin reducerea noxelor şi zgomotului.
Termenul de execuţie ar urma să fie de minim 36 de luni de Ia data ordinului de începere a lucrărilor.
Drumul Păuca - Slimnic, investiţie de 80 milioane lei
"Reabilitarea şi modernizarea DJ 107B Păuca - Alămor - Mândra- Slimnic” este un alt proiect ce va fi depus spre finanţare din fonduri europene.
Cu o lungime de 35 kilometri şi 3 poduri care necesită reabilitare, acest drum ar costa 80,6 milioane lei.
”Principala problemă a drumului ce urmează a fi reabilitat prin fonduri europene nerambursabile este starea fizică actuală a drumului: tasări ale corpului de drum pe anumite tronsoane, deformaţii în profil longitudinal, cedări ale terasamentului pe flancul aval datorită prezenţei apei în şanţul amonte, alunecări de mică amploare, defecţiuni ale stratului de rulare, şanţuri şi rigole colmatate, înfundate şi deteriorate, marcaje rutiere slab vizibile şi insuficiente”, se arată în raport.
Lucrarea ar urma să aibă tot un termen de minim 36 de luni.
Drumul Mediaş - Bârghiş, investiţie de 82 milioane lei
Proiectul „Reabilitarea şi modernizarea DJ 141 Mediaş - Moşna - Pelişor- Bârghiş" ar urma să coste 82 milioane lei, bani cu care vor fi modernizaţi 24 de kilometri de drum şi vor fi construite cinci noi poduri.
”Principala problemă a drumului ce urmează a fi reabilitat prin fonduri europene nerambursabile este starea fizică actuală a drumului - degradări, cedări de fundaţie, podeţe colmatate şi degradate, poduri în stare avansată de degradare, lipsa unui sistem rutier adecvat”, se arată în raport.
Modernizarea drumului ar urma să ducă la un acces mai uşor al localnicilor la proprietăţile agricole, ridicarea potenţialului economic al localităţilor din zonă, dezvoltarea turismului şi agroturismului dar şi la îmbunătăţirea circulaţiei auto.
Lucrarea ar urma să dureze minim 30 de luni.